/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
hus og lejlighed bilag til selvangivelse~
Fra : majbritt05
Vist : 874 gange
50 point
Dato : 22-03-04 17:27

Hejsa.

Jeg har lige et sprøgsmål.
Vi købte hus i december 2003, og min mnad har en lejlighed vi iike har solgt endnu.

Nu har vi fået selvangivelsen og der hører et bilag med til selvangivelsen Ejendomsskat og et ejendomsskema.

På ejendomsskemaet står begge boliger, men på bilaget står kun huset som ejendom 1. Lejligheden er ikke med på bilaget til selvangivelsen Ejendomsskat.

Er det en fejl eller ????

Håber nogen kan svare.

Accepteret svar
Fra : Dkkasper

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-04 17:32

Ring til skatteforvaltningen i din kommune... De ved det... telefonnummeret står på selvangivelsen.

Prøv evt. at logge på tastselv her via nettet (www.toldskat.dk følg link til tastselv)- og se om der er flere informationer om lejligheden her end på papiret... Tastselv giver en masse informationer - prøv linket til S75 (tror jeg det er) meget informativ... prøv det

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 22-03-04 17:45

Jeg fiskede lige lidt tekst fra ToldSkat:

Er ejendommen købt i 2002 eller senere, og indflytningen sker efter overtagelsesdagen, gives der nedslag i ejendomsværdiskatten for den periode, ejendommen ikke har været beboet. Tilsvarende gives der nedslag i ejendomsværdiskatten, hvis ejendommen fraflyttes før den er solgt.

Der gives desuden nedslag, hvis ejendommen har været ubeboelig i en periode. Dvs. hvis den midlertidigt ikke kunne benyttes, f.eks. på grund af reparation efter vandskade eller hærværk, hvor ruder er blevet ødelagt, og hvor installationer, elektricitets- og vandforsyning mv. har været afbrudt.

Og i "gamle" dage skulle man ikke betale ejendomsskat hvis boligen var sat til salg og ikke beboet - det ser ud til at det stadig gælder.

Lau

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 22-03-04 17:54

En forklaring kunne være:

Der følger skema med på lejligheden, fordi skatteforvaltningen kan se, at din mand ikke har boet der hele året, han kan f.eks. så have lejet lejligheden ud og vil så have brug for dette skema.

Med hensyn til huset har I jo boet der siden overtagelsen og har derfor ikke brug for at udfylde noget.

Det er kun et gæt, men det er rigtigt hvad Dkkasper siger, der er masser af guf i de nye "sagsmapper" på nettet:

www.toldskat.dk - borger - tastselv - adgang med tastselvkode ( https://www.tastselv.toldskat.dk/borger/loginpin )
- Skattemappen - personlige skatteoplysninger R75.

Der kan du i hvert fald forsikre dig om at ejendommene er korrekt registreret hos Told og Skat.

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 22-03-04 17:59

Tak for svaret Dkkasper. Du har ret det stå inde på tast selv. det er nok fordi at huset er en "ny" ejendom og lejligheden allerede er inde i systemet.

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 22-03-04 18:22

Der kan man bare se, jeg troede at det var den anden vej rundt - altså at det var den gamle ejendom der manglede og at den nye var med.

Tillykke med det nye hus.

Lau