/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
problemer med Need for speed 3 og Geforc~
Fra : marc43
Vist : 331 gange
50 point
Dato : 22-03-04 09:18

Jeg har tidligere haft en computer med et Geforce 4 MX440. Need for Speed 3 kørte upåklageligt i højeste opløsning og højeste detaljegrad. Nu har jeg fået ny computer med Geforce ti4200. Need for Speed indstiller sig selv på laveste opløsning og laveste detaljegrad. Hvis jeg sætter det på det højeste så kører spillet meget hakket i 3D. Mit ti4200 fungerer fint i de nyeste spil, men hvorfor virker det ikke i sådan et gammelt spil?

Har det noget med 3D at gøre eller evt. en kendt Geforce 4-fejl?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 09:19

Hent den nyeste driver fra www.nvidia.com til dit grafikkort...
og hent den nyeste "Directx" på www.microsoft.com/directx

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 22-03-04 09:23

Det er gjort via Nvidia hjemmeside og automatisk windows update. Det er ikke det, der er problemet.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 09:27

Hmm... okay... så prøv at højreklik på dit skrivebord og vælg egenskaber...
gå så ind i dine grafikindstillinger og vælg "Standard"... og klik "ok"... eller "apply"...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-04 14:54

Mange spil detekterer selv grafikkort, så nogle gange skal man geninstallere spillet når man skifter til et nyt grafikkort! Det er derfor muligt at spillet "tror" du stadigvæk har dit gamle grafikkort!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 22-03-04 14:58

Det er en helt ny computer, så spillet er blevet nyinstalleret flere gange med samme resultat.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 23-03-04 23:00

Hvad er det for en maskine?
Det er ikke en "billig" computer vel? I "billig" computere er det næsten altid et ældre bundkort , som ikke er kompatibelt med de nyeste grafikkort!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-03-04 07:43

Det er den nyeste Amitech 1825, P4 3.0, 512 MB ram, Winfast Geforce 4 ti4200, 120 Gb HD 9.000 kr. (ikke billigt hvis du spørger mig). Jeg tror ikke, at det er det er det der er problemet. Jeg fik anbefalet at installere directX 9.0b, men det løste ikke problemet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 16:29

Hvis du kører XP så prøv at sætte spille til at køre win98 komparbilitets tilstand!

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 24-03-04 18:52

9000 er mange penge for en maskine, men stadig vær kan der godt være tale om et ældre bundkort! Jeg har forsøgt at indhente information om din maskine, så jeg ville have en chance for at se om det er mig der har taget fejl, men jeg kan ikke finde nogen for information, som kan hjælpe mg på vej!
Jeg giver dig besked når jeg ved noget mere!

Tri

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 25-03-04 07:45

Jeg kan forestille mig, at det er et Gigabyte GA-8IPE 1000 eller GA-8S661FXM.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 31-03-04 18:43

Hej marc43!
Jeg har langt om længe fundet de informationer som jeg skal bruge for at kunne svarre dig!

Dit bundkort er et "Gigabyte GA-8S661FXM"!
Dit bundkort er ca 6- 18 mdr. gammelt, så det kan sagtens være derfor du har problemer med at køre NFS3.

Håber at du kan bruge mit svar til noget nyttigt, ellers håber jeg at der er andre som er i stand til at hjælpe dig med dit problem.

Tri

Kommentar
Fra : PANO

Dato : 12-04-04 23:56

Husk ALTID og køre i OPENGL

PANO

Accepteret svar
Fra : Tri

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-04 17:55

Hej Marc43!

Har du fået et svar som du kan bruge?

Tri

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 24-05-04 07:52

Tak fordi du vender tilbage Tri!

Af en eller anden årsag så kører det lige pludselig uden, at jeg har gjort noget særligt.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 24-05-04 23:31

Det lyder underligt, men computere er et væsen for sig selv! Du har nok kælet de rigtige steder *S*