/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
den der dims P4CP eller va hed den??
Fra : h_bmv
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 22-03-04 00:53

Ja, nu ved jeg godt at der sidder mange derude som skaber sig og er ved at falde ned af stolene når snakken falder på påstået effektgivende dimser og gimmiks. Ja der er meget humbug i handlen. fred være med det.
Men der er en dims jeg har læst indtil flere meget positive tests med. Det er bare længe siden og nu kan jeg ikke huske navnet på dimsen helt, og derfor ikke finde frem til firmaet hvor jeg skal købe den, det lå vistnok omkring trekants området. Jeg kan ikke rigtig finde noget på GOOGLE.

Denne dims som jeg har besluttet at afprøve skulle simpelthen monteres på vakuumslangen mellem insugningsmanifolden og bremseforstærkeren, og skulle angiveligt give bedre brænstoføkonomi, renere udstødning og ja ak og ve: lidt flere hestekræfter.

Det er ikke den påstådede effgekt jeg går efter, jeg vil prøve at udnytte dimsens virkning til at få en renere udstødning på min gamle bil som skal til syn på tirsdag!! Så det haster utroligt meget med et svar, jeg håber at kunne hente den i morgen mandag ellers er det jo for sent...

PS: ja, skal nok passe på det der med "konstruktive ændringer" , men det kan vel ikke gå være end jeg må hive skidtet af og køre til syn igen hvis de begynder med det ævl?? (Hvis de da i det hele taget får øje på den)

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 22-03-04 01:02

Ar for faen... effgekt = effekt. Og husk at starte med stort efter punktummer. Skal ikke skrive på den tid af døgnet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 01:03

Du kan være sikker på en sådan dims ikke virker.
Hvis den gjorde havde fabrikkerne installeret den.
Det er da muligt den kan have en vis effekt på nogle biler, men det er vist også alt.
Uanset hvad vil det heller ikke hjælpe at montere noget i en dag.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 22-03-04 01:10

Nja , men nu vil jeg sq prøve den, håber der er nogen derude som ved noget om den.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 01:17

Den der dims hedder skuda pengepugeren Og det er dokumenteret at den garanteret ikke virker og at der er en masse der gerne vil snydes alligevel så bare led videre.Og skulle du være vild med andre ubrugelige dimser til at sætte på din bil skal jeg da gerne kreerer nogle helt efter ejet ønske for dig
Sov godt
Sune

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 22-03-04 08:19

Det er jo klart at man ikke kan tjene de point, som er på spørgsmålet, når man ikke svarer på det som der bliver spurgt om. Altså : "refi" og "sunowich" har spildt deres tid.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 08:42

Jeg driller dig bare lidt Jeg aner ikke hvad sådan en dims hedder men er uddannet mek engang og et er sikkert man opnår ikke noget i heste eller benzforbrug ved at sætte noget på en vaccumslange En vaccumslange som den til bremseforstærkeren du snakker om er til for at hjælpe dig med at få en bremse der er let at trykke på ved at der er et sug på bagsiden af et stort stempel Suget tages fra indsugningsmanifoldet hvor der er et stort sug og hvordan en Dims nogensinde skulle kunne hjælpe på det der forklare er ren nonsens
Hav en solrig dag
Mvh sune

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-03-04 01:02

Jeg er kommet i tanke om at dimsen hedder noget i retning af CP26 P eller B eller noget lignende. I hvert fald noget med 26.

Den her dims fungerer ved at den lukker luft ind når vakuumet når en vis værdi. Det kan justeres hvornår den gør dette. Så man kan kalde det styret falsk luft. Så alt andet lige, så giver den i hvert fald mulighed for at påvirke benzin/lufblandingen.

Jeg læste flere artikler om denne dims, og folk var meget begejstrede. De havde faktisk fået både en bedre benzinøkonomi og følte at deres motor var blevet lidt kvikkere. Der var blandt andet en granvoksen svensk veteran Saab entusiast som med stort held havde prøvet dimsen på hans ellers meget originale gamle Saab.

Så det vil jeg sq godt prøve efter, det dør jeg sq ikke af, bliver højest lidt fattigere.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-03-04 01:28

Så fandt jeg endelig noget med den på nettet! Den hedder Ecotek CB-26 P . ADVARSEL: hvis i surfer blot et minut eller to på den oplysning, vil det gå op for jer at disse Ecotek ventiler har vundet priser, og at folk faktisk er glade for dem! De lader faktisk til at virke disse dimser.

Av! Der er noget i klemme i "sidebenene" : Det har i sq godt af...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-04 08:28

Jae der er jo mange der vil betale en masse for illusioner
Mvh sune

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 27-03-04 01:54

Nu var det jo stadig ikke hestekræfter jeg gik efter!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-04 11:43

Hva så har du fået brugt noget mønt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 12:02

Hvis din bil er blevet godkendt er det med sikkerhed ikke på grund af "dimsen".
Så lad os høre hvordan det er gået - et eller andet er vel sket.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 28-03-04 11:15

Har ikke fået fat i dimsen, nåede det jo ikke. Jeg lægger et nyt anderledes spørgsmål ind hvor i kan få at vide hvad der egentlig er galt med min motor, for her er der jo ikke kommet svar på det som der blev spurgt om. Kan man få det her rod fjernet, så det ikke ligger og fylder i systemet?

Vh.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 11:29

Kun ved at lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 28-03-04 11:46

he.. ok lukke, hvad mener du, skal jeg acceptere et svar? Der er jo ikke ligefrem en knap på skærmen som hedder "luk spørgsmål"

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 28-03-04 11:54

Ja - du skal acceptere det svar du mener er nærmest en besvarelse af dit spørgsmål.
Mener du ikke dit spørgsmål er besvaret, kan du jo acceptere det der kom nærmest.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 28-03-04 12:24

host hark sprutte!!

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 28-03-04 12:25

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 13:15

ok
men det lykkedes da.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 28-03-04 15:04

Ja undskyld refi og sunowich jeg kom til at bide lidt fra mig da der ikke kom svar på mit spørgsmål, men kun kritik som jeg havde prøvet at ryste af i mit spørgsmål. Det skal jeg prøve at lade være med en anden gang, det er jo ikke det som er "ånden" her på Kandu som jeg ellers syntes er en ret god side.

No hard feelings??