/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi kæde
Fra : Orsted_banden
Vist : 668 gange
50 point
Dato : 21-03-04 18:31

Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få min kæde til at blive som den er?? Når jeg strammer den op så den bliver sådan som den skal kan jeg køre 2 meter også er den slap??? Jeg køre med 16/36 gearing??? hvad kan der være galdt???

Kommentar
Fra : scooter_boy1615

Dato : 21-03-04 18:34

hejza bliv ved med at stramme den så skal det nok gå

mvh steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-04 18:54

Det kan kun skyldes, at du ikke har sat kædestrammer på i hver side.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=227205712&n=282529649&pn=282529650
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-03-04 19:07

ja eller du har købt noget billigt skrammel der bare bliver ved med og give sig meeeeeeen efter 2 meter så er det måske kædestrammerne du mangler

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 22-03-04 13:38

Nej det er ikke det.... Kan det ha noget med tænderne på tandhjulene at gøre??? eller kæden?? Som om at tandhjulene er skæve eller noget???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-04 16:53

Der er kun 2 ting der kan give sig, og det er motor og baghjul, hvis du påstår at du har kædestrammer på, er det kun motoren der kan rykkes lidt, men den skal jo spændes lige,på stellet. Endvidere skal du sørge for at der er låsering på begge sider af det lille tandhjul, ellers æder det sig igennem motorblokken.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Orsted_banden

Dato : 27-03-04 07:54

Tak for svaret pallebhansen.