/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil? Sammenklappelig op til 25~
Fra : Ladmorillo
Vist : 1188 gange
500 point
Dato : 21-03-04 11:34

Hejsa

Jeg er på udkig efter en ny telefon, men jeg ved ikke rigtig hvilke der er gode og hvilke der er knap så gode. Jeg er klar på at invistere i en kodefri (f.eks fra shopmore.dk) til en pris op til ca. 2500,-

Det skal helst være en af de der sammenklappelige telefoner som jeg synes er ret fikse. Eller er det der klappesammen noget skidt som bliver slidt og går i stykker eller hvordan er folks erfaringer. Den skal helst have en masse sjov og spil og java og evt. kamera.. (det er sjovt men ret ubrugeligt).

Jeg har kig på følgende telefoner, som jeg godt kunne tænke mig at høre jeres evt. erfaringer, meninger om. Men hvis der er forslag til en helt anden modtager jeg gerne forslag.

Motorola V600
Panasonic X70
Samsung E700
Samsung S300 M
SonyEricsson Z200
SonyEricsson Z600

Anyone?

Ladmorillo

Kommentar
Fra : bws16

Dato : 21-03-04 12:09

den motorola er en virkelig fin mobil. men jeg tvivler på om den holder til så megetmen hvis du ikk bruger den hårdt så er det en rigtig god mobil..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 12:18

http://dk.pricerunner.com/phones/mobile-phones/
Her er et sted du kan finde de billigste priser og at det skal være kodefri er da ikke et problem da der er massere sider med gratis afkodning
Hav en stormfuld Søndag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 12:29
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 12:35

Skal vi gætte?

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 21-03-04 12:55

Kan anbefale Samsung, som laver nogen af de bedste skærme på markedet.

Hvis jeg skal sige nogle specielle, så skal det nok enten være Samsung E700, E710 eller P400. En anden god Samsung er X600, dog er den ikke klaptelefon, men den har kamera med blitz...

Hvis vi skal gå lidt væk fra Samsung, så vil jeg også anbefale Sony Ericsson, som også er førende inden for skærme. Fx. deres nyeste model,S700i, med kamera med 1.3 megapixel. 8x digital zoom. Over 250.000 farver, og så kan man fodt kalde den klaptelefon.
Nogle andre gode Sony Ericsson er Z1010, som er udstyret med den nye 3-teknologi. Z600, P800, P900, K700i, T630 (Som heller ikke er klaptelefon)

En god telefon fra Motorola ville være enten en V600 som har MP3 ringetoner, V500 har også MP3 ringetoner, nyeste 3-mobil A835, V300 som er lidt billigere end de andre eller den "gamle" 3-mobil A920.

Kigger vi på Panasonic er der også mange gode. Fx. X60, den lille specielle G70, X70 eller GD87. Alle gode telefoner, og næsten allesammen med kamera.

Ellers tror jeg ikke lige at der er flere for denne omgang.

Ramsus91

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 13:12

Ericssons z600 er det bedste køb du kan gøre - den får kun ros alle steder.

http://www.wannasave.dk/specialtilbud/default.asp?VareID=536

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 13:19
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 13:25

"sune"
Den er 2000.- dyrere hvis den skal være kodefri

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 13:31
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 13:33

Den kan jo bare låses op refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 13:37

Du skal stadig betale abo.
Det gik vist på den skulle være fri.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 13:39

Og garantien forsvinder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 13:41

Men hvor er spørgeren?

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 21-03-04 14:31

En mobil kan godt være låst til et selskab selvom man køber uden abn. Jeg var ude for det med min søns mobil (siemens MC60). Både hos Sonofon og Fona var mobilen låst til et selskab. Jeg havde godtnok svært ved at forstå det, når man netop betaler mere for at undgå abn. men den var god nok!!! Derfor skal man lige spørger en ekstra gang, når man køber en ny mobil.

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 14:36

Det lyder som en vittighed.
Men det kunne jo være fordi den var med taletidskort - så er den nemlig låst.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 21-03-04 14:42

Historien er, at min søn ville beholde det gamle nr. (hos Telmore) og så købe en ny mobil, men for at bruge det gamle nr. skulle mobilen låses op da det var låst til andet selskab. Jeg troede også det var en fejl da min søn fortalte mig det, men da jeg selv undersøgte sagen, var den god nok!! Det er noget svineri I butikken kunne de ikke give anden forklaring, end at sådan var det, og selskaberne godt kunne tillade sig det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 14:46

Jo men det jeg mener er at der jo bliver solgt telefoner med taletidskort til brstemte selskaber.
Hvis telefonen er købt uden det er oplyst den er låst skal butikken sørge for oplåsning gratis.
Det MÅ have stået i tilbuddet.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 21-03-04 14:52

Hvis bare det var så vel.....men de ville have penge for at låse den op!!! Det var ikke noget tilbud, men bare et ganske alm. køb af en mobil. Jeg kunne få den til 600,- kr hvis jeg købte med abn. og (jeg kan ikke huske det præcist) 2000,- kr uden abn. og uden taletid, og så unlock oveni.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 14:56

Hvis de 2000 har været normalprisen er det ikke helt lovligt det de laver.
Der må have været et eller andet. Eller de 2000 har stadig været et tilbud.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-04 15:12

Det er meget almindeligt - og fuldt lovligt - at en mobiltelefon er operatørløst til det selskab, der forhandler den.
Så selv om man har købt telefonen uden abonnement, kan man sagtens risikere at skulle ud og have den
låst op bagefter. Men man skal selvfølgelig ikke betale noget abonnement efterfølgende.

Bortset fra det så kan du her finde en række tests af de mest populære mobiler foretaget af professionelle folk: http://www.amobil.no/tester_mobil.php
Siden er på norsk (desværre findes der ingen danske sider af samme kvalitet), og du kan ikke uden videre oversætte prisniveauet til dansk, men alligevel får du et meget godt indtryk af, hvad du - sådan cirka - skal af med.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-04 15:23

Rettelse: operatørløst = operatørlåst

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 21-03-04 16:11

Refi, er det mig du snakker til når du skriver:

"Skal vi gætte?" og "Men hvor er spørgeren?"

Du skal sq da ikke gætte... læs spørgsmålet, din pointrytter.

Jeg spørger om erfaring med telefonerne? ... så som "den der har jeg, den er god..." eller "den der Samsung købte en af mine venner og han siger at den skodder og det der klappesammen-telefon er noget møg...."

Den skal være uden abbonement/kode... jeg har Telmore og vil bare kunne sætte mit sim-kort i den og så skal den virke. Ca. 2500 er hvad jeg vil give, men I må da godt foreslå en dyrere/billigere.

Hvis ikke du har erfaringer med nogle af telefonerne så smut med dig...

Ladmorillo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 16:16

intet problem - men det må jo så gælde alle - Der er tilsyneladende ingen at svarerne der besidder en sådan.

Ha´ en fortsat god søndag.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 21-03-04 22:02

Jeg smutter også for jeg har ingen erfaring med sammenklappelige mobiler, kun med unlock uden abn.......og ville lige komme med en advarsel om dette, men det havde jeg ikke behøvet, ser jeg!

Kommentar
Fra : gaja2408

Dato : 22-03-04 23:20

Jeg har selv lige investeret i en sansung E 700.... FED telefon. Tager rigtig gode billeder, har en kæmpe hukommelse og en masse andet fedt lir!!
Tjeck www.mobilpriser.dk for priser og en detaljeret beskrivelse af telefonen.

Men virkelig et godt køb, gav selv 1999 kr men det var selvfølgelig med abonnement.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 23-03-04 14:57

Vil gerne lige henstille til min tidligere kommentar.

Mange af telefonerne ha jeg enten selv haft, eller også kender jeg nogen som har dem.

Alle dem jeg anbefalede er telefoner som har fået meget ros. Alle dem som der er blevet sagt noget dårligt om har jeg udeladt.

Rasmus91

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 27-03-04 12:35

Hey gaja2408

Kewl... den der Samsung E700 har også fanget min interesse. Men jeg har læst om en del ulemper ved den og irritationsmomenter? Har du erfaret nogen. F.eks at knappen til at tage billeder bliver aktiveret når man går med den i lommen og så tager den bare en masse billeder af din lomme. Der skulle også være noget med menuen der var lidt svært. og problemer med at skrive ø'er.

Ladmorillo

Accepteret svar
Fra : gaja2408

Modtaget 500 point
Dato : 29-03-04 15:29

Hejsa

Personligt har jeg ikke erfaret disse problemer... Jeg har altid sværget til Nokia telefoner men har købt Samsung E 700 fordi det er den der tager de bedste billeder. Jeg synes ikke at menuen er svær, men den er meget anderledes end hvad jeg har været vant til, så det skal man jo lige vænne sig til.

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 08-04-04 00:04

Tak for svaret gaja2408.

Kommentar
Fra : jubii

Dato : 29-08-04 17:08

Jeg har selv en samsung e710.. det er en rigtig fix telefon med mange funktioner... og RIGTIG flot design.. mn på en SONY ERICSSON Z1010 får du: mp3, kamera, videooptager, stemmememo, fedt design, klaptelefon, kvalitettelefon, den bedste skærm på markedet (inden for mobiler), 3g telefon (du kan se den du snakker i telefon med) og MEGET MEGET mere... du kan købe den hos stort set alle mobil forretninger... en af mine venner har den... oG DEN ER MONSTER FED!! hehe...

MVH Jubii