/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nokia 6100 eller 6610
Fra : majbritt05
Vist : 469 gange
120 point
Dato : 20-03-04 14:03

Hejsa.

Jeg overvejer at skifte mobil. Jeg har kig på nokia 6100 og nokia 6610. Har i nogle erfaringer med disse?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-03-04 14:32

Hej.

Jeg vil klart anbefale 6100'en. Jeg har selv en 6610, og har lidt fortrudt at jeg ikke valge den anden, da:

En del 6110'ere har en lidt flimrende skærm (incl. min)

6610'eren føles mere skrøbelig end 6100'en, det er som om coveret på 6110 ikke sidder så fast på telefonen, derfor kan den godt knage lidt.

6610'eren er lidt større end 6100

Håber du kan bruge det.
Held og lykke med valget.

mvh Niels

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 20-03-04 22:27

Hej

Jeg har netop købt en 6100, og den er jeg meget glad for. Umiddelbart indeholder 6100 og 6610 stort set de samme funktioner, så det handler nok mest om, hvilket design man bedst kan li'. 6610 har godt nok indbygget radio (som jeg ikke har brug for), men 6100 er den mindste af de to, og den mindste Nokia telefon du kan få - og det har været af stor betydning for mit valg.

Mvh
Stephen

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 11-05-04 09:56

Hejsa.

Jeg siger mange mange tak for jeres gode svar. Jeg forhøjer lige point, for at se om der er andre som har nogle kommentarer at byde med.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-05-04 15:41

Det var så lidt..

Men jeg er helt overbevist om at 6100'eren er en lidt bedre telefon. Har, som sagt, selv fortrudt at det ikke var den jeg købte. Har lige smadret coveret på min 6610'er bare ved at tabe tlf'en.. Den er altså lidt skrøbelig..

Men held og lykke med det,
Mvh Niels

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 11-05-04 17:21

Jeg ville nu nok sige at de to modeller er lidt halvgamle og jeg ville ikke vælge nogle af dem hvis jeg skulle ud og købe en ny mobil nu - men at de er gamle gør så selvfølgelig også at de er forholdsvis billige.

For en mere objektiv indgangsvinkel til at vurdere hvilken en som er bedst så burde du tjekke:
http://www.taenk.dk/tt/2003/tt37/mobil/skema/
Så vidt jeg kan se så scorer de næsten det samme i testen så det er nok, som nævnt i en tidligere kommentar, en smagssag.

Når du skal finde ud af hvor du vil købe din telefon så tjek lige http://www.mobilpriser.dk for et godt tilbud.

Et lille råd som jeg kraftigt må understrege er nok at vente med at købe en ny mobil i øjeblikket, da det i snart vil blive muligt for teleselskaberne at forlænge bindingsperioden og så vil du kunne købe din vildeste drømmetelefon til 1kr ligemeget hvilken en det er.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 11-05-04 18:09

tak.

Jeg har godt nok hørt om, at mobilerne snart bliver billigere. Men ved nogen, hvornår det kan blive aktuelt???

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 11-05-04 20:11

Tja, der skal jo lige en lovændring til, og det kan jo tage fra 1 dag til flere år efter hvor lang tid politikerne skal bruge på at diskutere det, men hvis konkurrencestyrrelsen anbefaler noget så bliver det for det meste hurtigt vedtaget, så det afhænger nok af hvornår de kommer med en redegørelse: http://www.it-avisen.dk/index.php/news/show/id=6878

Selvom man binder sig i en længere periode så bliver det alligevel lækkert at se priser som disse i de danske butikke:
http://www.t-mobile.de/shop/handys/1,4269,2961-_---,00.html

Kommentar
Fra : Cassie1978

Dato : 13-05-04 16:06

Vil bare lige tilslutte mig dem der mener at det er 6100 der er den bedste... Har selv en og det er bare den bedste telefon jeg har haft... Min kæreste købte en 6610 lige før jeg købte min og tror han har fortrudt at han ikke valgte den samme som mig Selvom den måske ser lidt skrøbelig ud, så kan den faktisk holde til en del... Selv en 5-årig der giver den en tur hen ad stuegulvet (Vil jeg dog ikke anbefale for NOGEN mobiler!)