/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
airbag i bravo
Fra : mecky
Vist : 2230 gange
50 point
Dato : 20-03-04 10:11

Jej.
Jeg har lige investeret en fiat bravo 95', hvor airbag lampen lyser hele tiden. Den gamle ejer havde ikke kørt bilen i 3 måneder. Han sagde at den virke udmærket før, men bare fordi den havde stået i 3 måneder lyser lampen. Problemet er at bilen skal til syn.

Spørgsmålet er, kender i en der kan teste den billigt i nærheden af lyngby i kbh.

MVH
Mecky

Kommentar
Fra : geu

Dato : 20-03-04 10:58

Er det ikke en af de modeller hvor du kan slå airbagen fra i højre side. Og det er der for den lyser??

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 20-03-04 12:31

Problemet kan være at stikket til sideairbags i sæderne er rykket fra hinanden, det sker engang imellem hvis sædet bliver kørt helt tilbage. Ledningen er ikke altid lang nok, så prøv at kigge under sæderne og se om ikke det er problemet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 13:58

På FIAT har der altid været problemer med dårlige forbindelser til de elektriske dele og det er ikke ualmindeligt at et stik skal motioneres lidt og evt sprøjtes med lidt kontaktspray eller WD40.
Kontrollampen kan tjekkes af alle værksteder med avanceret Bosch tester. Mange værksteder reklamerer med at de har testeren.
Mvh.
Bjarne

Kommentar
Fra : Klejtrup

Dato : 20-03-04 16:41

Har selv en sx fra 96 og ved at airbag lampen godt kan lyse efter 7-8 år og det skyldes gerne at sikringen har rykket sig lidt som betyder at man skal have den nulstillet.. Mine erfaringer siger at hvis du kører til dit lokale fiat værksted med godt humør så finder de lige hurtigt ud af det.. Og det koster gerne ingenting...

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 20-03-04 20:46

Tak alle for jeres svar, men Tak for tippet Klejtrup, dit svar lyd fornuftigt, jeg vil prøve at tage til fiat på mandag og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 20:57

Klejtrup>> Hvor henne i landet får man så fin FIAT service.
Jeg har måttet køre til uatoriseret værksted for at få løst de problemer, som forhandleren ikke kunne løse under garantien. Støj fra forhjul (det var "hæl/tå" på dæk), Startproblemer (det var dårlig forbindelse til styreboksen), problemer med at fylde brændstof på ( det var påfyldningsrørets krave der var knækket så der kom snavs i udluftningen). Det kostede knapper, men skulle have været lavet på garanti da der blev reklameret efter 11 mdr.
I betragtning af at jeg ejer 2 nyere Puntoer er det da sørgeligt.

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 22-03-04 21:52

hej alle.
fiat værksted tog 520 kr for 5 minutters arbejde for at teste airbag boxen, og den kunne engang testes da boxen var fyldt med køler væske. de sagde at der er et produktions fejl i bravoen hvor varme apperat bliver hurtig utæt og dråber over airbag boxen. de sagde at jeg skulle skifte airbag boxen + varme apperat + en box til at pakke boxen for det ikke sker igen.
nu skal jeg af med 5-10 kr og det er mange penge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 22:01

Jeg er ked af at have ret omkring FIAT service måske kan du få noget fra et ophug. Det skal selvfølgelig være en der har fået et "kys" bagi så airbag ikke har være udløst eller skadet, og så skal du nok ikke have et FIAT værksted til at lave det. Deres fastprissystem er en skændsel.