/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lamda sonde Audi A3 1,6
Fra : Memborg
Vist : 451 gange
40 point
Dato : 19-03-04 21:23

Hej,

Hvor sidder lamda sonden på en Audi A3 1,6 fra 97 ? Og kan man rense denne hvis der udlæses fejl på denne ? Er der nogen som har en grafisk vejledning i afmontering/skiftning ?

Jakob

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-03-04 21:29

Jeg vil fraråde dig til at gøre andet end at vaske bilen.
Dine spørgsmål tyder på meget lav kendskab til mekanik
og biler.

Kommentar
Fra : Memborg

Dato : 19-03-04 21:37

Tja det er din tolkning og det besvarer ikke mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-03-04 21:40

Almindelig sundt fornuft og bare en smule viden om biler
gør spørgsmålet overflødigt.
Det er min opfattelse.

Kommentar
Fra : Memborg

Dato : 19-03-04 21:46

Ja men det er fint så.

Igen kommer spørgsmålet: Hvor sidder lamda sonden på en Audi A3 1,6 fra 97 og kan man rense denne ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 22:24

Under bilen og nej

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 20-03-04 01:22

Den sidder i udstødningsrøret omkring katalysatoren. Jeg tror ikke den kan renses, kun skiftes.
Det er noget lidt dumt noget at arbejde med.
Jeg vil foreslå dig at spørge en værkfører på et autoriseret Audi værksted hvad fejlen kan skyldes.
Jeg fik selv en lamda sonde fejl på min Mazda til syn. De sagde på mit normale værksted, at det kunne skyldes mange ting, men de kunne kun starte fra en ende og skifte dele. Det kunne godt blive dyrt i den sidste ende. Jeg ringede så til et Mazda værksted. De sagde at de ofte havde problemer med et bestemt multistik. Jeg skiftede den for en 20'er, og så virkede skidtet.

Accepteret svar
Fra : egoland

Modtaget 40 point
Dato : 25-03-04 18:09

En lambdasonde er en brug-og-smid-væk del. Hvis du ikke er bleg for krybe ind under dyret, og den i øvrigt sidder så den er til at komme til med alm. værktøj, kan du sagtens selv skifte den. MEN køb een i et rimeligt anderkendt mærke, fx BOSCH, de andre "u-orginale" brænder for hurtigt ud. Gæt: ca. 300 kr.

Godkendelse af svar
Fra : Memborg

Dato : 25-03-04 18:31

Tak for svaret egoland.