/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV Tuner via PCMCIA kort
Fra : mlh
Vist : 507 gange
40 point
Dato : 03-05-02 14:51

Jeg er i øjeblikket igang med at søge efter et TV Tuner PCMCIA kort til min bærbar med en god løsning? Beløbet må godt være under kr. 2500,- Jeg har WindowsXP på min bærbar, så kortet skulle kunne bruges enten ved dette system!

Er der nogen der kender til et godt produkt? Jeg har set kort fra Nogatech, men den er meget dyr.

Jeg er også interesseret i at høre omkring USB TV Tuner såfremt der er nogen der kender et produkt med en god billedkvalitet.

Med venlig hilsen

Michael

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 40 point
Dato : 03-05-02 16:13

Hauppage, som har lavet rigtig mange TV-kort, har også nogle USB-modeller, som du kan læse om her:

http://www.hauppauge.com/html/usb_data.htm

Alle de andre USB-løsninger jeg kan finde, understøtter ikke det europæiske PAL TV-format.. kun NTSC (det gælder fx ATI, Pinnacle og IREZ).

Nogatech er blevet opkøbt af et firma der hedder Zoran, som ikke ser ud til at videreføre Notebook TV produkterne .. Det bør du måske have med i overvejelserne.

Held og lykke,
Lars

Godkendelse af svar
Fra : mlh

Dato : 04-05-02 09:57

Hej Lars,

Jeg takker for svaret og har kigget på Hauppauge. I første omgang var det nu TV Tuner via PCMCIA porten jeg mest interesseret i, derfor var det jeg bl.a. nævnede Nogatech. Det er ligeledes et PCMCIA kort fra Margi, der desværre er udgået men stadig sælges så længe lager haves. Margi har dog stadig surpport til produktet på både deres hjemmeside og via e-mail.

Findes der virkelig ikke andre producenter der har TV Tuner kort til PCMCIA porten???

Med venlig hilsen

Michael

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 05-05-02 01:20

Jeg har ikke kunnet finde nogen til PCMCIA ud over Nogatech (og ligeledes døende Margi).. jeg ved ikke helt hvad der sker.. måske er markedet ikke stort nok til at det kan betale sig at producere... Eller måske er de ved at omstille til USB 2.0 eller FireWire? Who knows, men det ser da lidt sørgelidt ud :(

- Lars