/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Neos omdysning?
Fra : dennisholdt
Vist : 1188 gange
50 point
Dato : 02-05-02 21:09

Hvis jeg skal ha sat et polini sport-kit (47 mm) på, hvilken dyse skal jeg så sætte i min originale karburator, og hvad skal jeg gøre ved luftfilteret for at maskinen får luft nok??? Og sidst: Hvordan omdyser man en karburator???

Jeg vil gerne høre fra folk som har et sådan cylinder.kit på...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-05-02 13:21

Uh der er intet som en boret knallert *G*

Accepteret svar
Fra : Doc_mv

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-02 13:20

Hej

dyssen der skal bruges i dit tilfælde er nok omkring størrelse 100-105.
man skifter den ved først at afmontere karburatoren. dernæst tager man bundkarret af denne.
Hoveddysen er den største af de, formentlig to; dyserder sidder i karburatoren: den kan endvidere kendes ved at det er den som er højest placeret , hvis man regner bunden af karburatoren, for toppunktet. skru den originale dysse ud og placer den nye dysse i stedet. så skulle den være klaret. sæt kraburatoren på igen og du er køreklar.
vær dog opmærksom på at dyssens størrelse er også afhængig af hvilken udstød4ning du har på.. held og lykke med dit kit, det er et af de gode..

vh stefan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 00:43

"dennisholdt" <dennisholdt.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:aiCC8.2653$ek6.84545@news010.worldonline.dk...
> Hvis jeg skal ha sat et polini sport-kit (47 mm) på, hvilken dyse skal
> jeg så sætte i min originale karburator, og hvad skal jeg gøre ved
> luftfilteret for at maskinen får luft nok??? Og sidst: Hvordan omdyser
> man en karburator???
>
> Jeg vil gerne høre fra folk som har et sådan cylinder.kit på...

Kør med en dyse, der ligger omkring 78 - 80, og lad være med at ændre på dit
luftfilter.

Mads