/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Glemt password til bios på Compaq
Fra : Kjeld
Vist : 854 gange
300 point
Dato : 17-03-04 01:51

Hej er der en der kan hjælpe med at fortælle mig hvad jeg skal gøre når jeg har glemt password til bios, og hvordan jeg skiller den ad så jeg kan komme ind til batteriet. Det er en Compaq 2547EA (bærbar)

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 310 point
Dato : 17-03-04 02:11

kan du huske hvilken bios du har i den maskine ??
bagdørs password for award er feks en af disse

For Award BIOS

AWARD_SW
AWARD_PW
j262
HLT
SER
SKY_FOX
BIOSTAR
ALFAROME
Lkwpeter
j256
AWARD?SW
LKWPETER
syxz
ALLy
589589
589721
awkward
CONCAT
d8on
CONDO
j64
szyx

og for ami bios

AMI
BIOS
PASSWORD
HEWITT RAND
AMI?SW
AMI_SW
LKWPETER
A.M.I.
CONDO
589589

eller prøv at bruge at bruge dette prog
http://users.powernet.co.uk/sysserv1/killcmos.zip

info: Cleans the CMOS memory contents. Very useful when someone puts a password in the CMOS Setup and you don't know what it is. Note: Since the objective of this software is to destroy the contents of CMOS memory, many anti-virus will detect it as a threat. This file is NOT infected.

Kommentar
Fra : Kjeld

Dato : 17-03-04 05:48

Ingen af dem duede, men jeg ved nu at det er en der Phoenix 4.0 hvis det hjælper dig

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 17-03-04 08:47

Inden du skiller noget ad så prøv dette:

1. Inden du starter computeren så hold "INSERT"-knappen i bund!
2. Start computeren mens du stadig holder "INSERT"-knappen i bund!
3. Dette skulle "Clear CMOS"...
4. Hvis ikke skal du finde jumperen til CMOS på motherboard og tage den ud, vente lidt og tage den i igen!
5. Ellers prøv punkt 4 med batteriet på motherboard...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Kjeld

Dato : 17-03-04 09:40

ØV, den virkede heller ikke, da det er en bærbar har jeg ikke så meget lyst til at skille den ad, men det kan være det bliver nødvendigt, så hvis nogen ved hvordan man gør uden at man skal rive og flå i den vil jeg være glad

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-03-04 10:32

måske kan du gå ind i bios via
Ctrl + S

eller password : phoenix
--------------------------------
eller gå i dos og skriv dette

DEBUG [Enter]
O 70 2E [Enter]
O 71 0 [Enter]
Q [Enter]

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-03-04 10:34

Jeg er rimeligt sikker på, at du skal have fat i Compaq. De har lavet et sikkert password der skulle gøre det vanskeligere, at få glæde af en stjålet bærbar PC, og det hjælper bestemt ikke at skille den ad i så fald.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 17:16

PHOENIX eller CMOS eller BIOS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 17:18
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 17:19

Og her er et bios recovery tool
http://www.11a.nu/page.php?27

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-03-04 17:34

Du må kunne henvende dig til Compaq i dk og få udleveret koden til bios.
http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_tool=email&h_lang=da
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Kjeld

Dato : 25-03-04 01:42

Tak for svaret technet.