/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
FX5200
Fra : danni7
Vist : 459 gange
150 point
Dato : 16-03-04 20:12

Hej...
Jeg har et problem med mit "128mb daytona fx5200 tv-out agpx8" grafikkort. Når jeg sidder i et spil slukker skærmen udenvidere (ikke computeren), og kan ikke tændes igen. Jeg bliver nød til at genstarte computeren hver gang. Jeg har tjekket at det ikke er skærmen der er sat til at slukke. Er det en fejl i grafikkortet eller er det ikke installeret rigtigt??? Jeg har snakket med butikken hvor den er købt, men de vil ha 300kr. hver halve time for arbejdet hvis fejlen er min. Så det er ikke lige det første jeg gør. HJÆLP!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 20:40

Du skulle vel ikke tilfældigvis have pauseskærm sat til?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 16-03-04 21:07

ja.. De der grafikkort brænder sammen hvis man har pauseskærm slået til... nVidia dummer sig også konstant.

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 16-03-04 21:11

Nej det er ikke på grund af pauseskærmen, for den ville afbryde når jeg røre ved musen. Det er skærmen der slukker helt og jeg kan ikke tænde den igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 21:23

Har du andre standby funktioner der er slået til?

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 16-03-04 21:33

Ikke hvad jeg ved af??? Og pauseskærmen er slået fra så det er ikke dette...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 21:41

Er det på nettet du spiller?

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 16-03-04 21:51

Nej det er egne installeret spil som f.eks. vice city - wolfenstien - hitman osv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-04 22:03

Kunne jo sagtens være en hardware fejl! Hvis du starter spillet igen efter genstart, går der så kortere tid til skærmen slukker, eller er det helv uvilkårligt den går i sort?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 22:19

Hvilken Win version

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 16-03-04 22:25

windows xp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 22:36

Det er sandsynligvis dit kort der ikke sidder helt som det skal.
Prøv at trykke det godt fast (sluk inden)
Kan være en dårlig forbindelse som så afbryder til skærmen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-04 22:44

Muligvis, men det kan osse være blæseren på kortet der er støvet til eller noget helt tredje! Kan på sin vis osse være en mærkelig defekt ved skærmen! Du har ikke svaret på om den gør det hurtigere ved genstart?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 22:47

Ja det er ligesom med støvsugeren - man skiller det hele ad og intet virker - så kommer konen hjem og siger.

Har du tændt for stikkontakten - Så er det med at finde en grimasse.

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 17-03-04 08:52

Til tedd...
når jeg genstarter pcen og går ind i spillet går der ikke lang tid før skærmen slukker igen...

Kommentar
Fra : Wiede

Dato : 17-03-04 10:06

Hejsa....

Jeg havde samme problem med en kundes maskine, dog var det et ti4200 kort men måske fejlen er den samme. Nvidia har et lille problem med montagen af deres kort. Prøv at flå dit kort ud af maskinen og tjek print bane nummer 2 hele vejen igennem. Den kan meget vel være brændt over. Hvis du selv har monteret kortet er der ike så meget at gøre i og med at Nvidia altid fralægger sig skylden når man selv har monteret det. Hvis der ikke er noget at se på printbanerne ( det er typisk tæt på slottet) prøv så lige at rense slottet så du er 100% sikker (bedre endnu 102%) at slottet er helt rent, og ligeledes kortet naturligvis. Når du så er sikker på at det sidder der, så få lige en kammerat til at tjekke om han kan presse det lidt på plads :)
2.
En anden løsning er at prøve at gendanne XP til før fejlen opstod, det kan være noget kedeligt spyware der laver lagkage.

Håber det hjælper dig lidt på vej.......

Kommentar
Fra : Wiede

Dato : 17-03-04 10:08

Sorry så lige at der ikke e rtale om et Nvidia kort *LOL* men håber det hjælper alligeveller..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 16:42

Lyder helt klart som et varme problem! Du kunne jo prøve at fjerne låget på computeren, og se om det afhjælper problemet? Så kunne du jo osse checke om blæseren til kortet er i orden og fri for støv. Tror du har et ventilations problem. Computeren står ikke for tæt på en varmekilde?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 16:47

Han har åbenbart problemer med sælgeren - det gør det jo ikke nemmere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 16:55

Han må da gerne åbne sin computer og tage kort ud og ind refi! Hvis computeren eller kortet er under garanti lyder det der med 600 kr i timen godt nok lidt underligt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 17:17

Det er det jeg mener.
Der må være nogle mere myndige der kan snakke med de der føniks, og få klaret et sådant problem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 17:23

Der er nogle forretninger der lever på at det tager langt tid at komme igennem en klagesag hos forbruger ankenævnet,eller hvad det nu hedder.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-03-04 17:27

Prøv at hente Driveren til dit kort og gem den på din pc>

http://www.palitusa.com/support/coindex.htm?src=driver.htm
Hent så Driver Cleaner Version 2.7 og følg de instruktioner (txt)følg dem nøje der følger med programmet og genindstaller din drivere.

http://www.driverheaven.net/cleaner
jeg tror du har en defekt drivere du kan også prøve at opdatere dit bundkorts
chipset drivere,har oplevet at disse blev defekte efter en systemgendannelse
og grafik kortet kunne ikke køre AGP8 hastighed og gendindstallerede så
bundkort chipset's drivere og så var det problem løst.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-03-04 17:31

chipset's drivere fra dit bundkorts cd eller fra dit bundkorts hjemmeside,de sidste nye.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-03-04 17:38

har din drivere problemer med at komunikere med din skærm(over chipset/bus)så vil det som reglen automatisk lukke sig selv ned,for ikke at beskadige CPU'en på grafik kortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 17:42

danni7 har travlt med fiskeri i øjeblikket.
Men han kommer vel

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 150 point
Dato : 17-03-04 18:06

Kender du ikke chipset/bundkort o.s.v så dawnloade dette program og gå ind under PC>opsummering før musen hen over den lyseblå tekst ud for dine
hardware komponenter og der vil fremkomme links til disse hjemmeside/drivere
skal have adgang til nettet i gennem f.eks. firewall>
AIDA32 - Enterprise System Information
http://www.kandu.dk/dk/tip/3421
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-03-04 18:07
Godkendelse af svar
Fra : danni7

Dato : 21-03-04 11:16

Tak for svaret Manse9933.