/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Koordinatfil ud af AutoCAD 2002
Fra : ksv
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 16-03-04 19:30

Jeg har en tegning med ca. 150 punkter. Er det muligt at få AutoCAD 2002 til at overføre punkternes koordinater til en tekstfil eller lign.?? Og hvordan nummereres et punkt??

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 16-03-04 21:09

Hej Ksv. Der findes ikke en enkelt funktion der kan lave dette udfra et "point", men hvis det nu var en blockreference med eksempelvis en "nummer attribut", så kan man eksportere dette til en tekstfil, inkl koordinater. - Det er nok den letteste løsning. Din blockdefinition skal bare indeholde et enkelt "Point"

Jeg mener at kommandoen EATTEXT var tilgængelig i version 2002
men ellers skal du bruge gamle kommando ATTEXT. Den er lidt mere besværlig, men det hele er beskrevet i hjælpefilen.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Nukke

Dato : 06-04-04 11:25

Der er et lille program der hedder BR-Land der kan klare den opgave. Det er specielt lavet til det formål.
Problemet er bare at jeg ikke ved hvor man får fat på det.......

Kommentar
Fra : milvos

Dato : 02-07-04 01:19

Prøv her, nyt forum for alle der arbejder med Autocad, Light og andre tekniske tegneprogrammer.

AutocadMap kan vist klare det, den har nogle ekstra features til koordinater, men prøv først her.

http://www.Gisforum.dk

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 02-07-04 11:58

Jeg har løst opgaven - dog med brug af et andet program. Jeg fandt ud af at man kan købe en slags "udvidelse" til AutoCAD, hvor funktionen indgår.