/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Køreturen fra blinkende lygter
Fra : ironfish
Vist : 531 gange
70 point
Dato : 01-05-02 17:33

SÅ var det lige at jeg så den fede danske film "blinkende lygter"
Det musikstykke der bliver spillet mens de kører over broen er bare monster fedt. På soundtracket hedder den bare "køreturen", men er der egentligt nogen som kender original titlen og kunstneren, for den ville jeg gerne have!!!

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 01-05-02 18:42

Jeppe Kaas, udført af RadioUnderholdningsorkestret.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 02-05-02 01:48

På Blinkende lygter's hjemmeside står der at musikken er lavet af Jeppe Kaas & Bent Fabricius-Bjerre.
Du kan selv tjekke det på følgende link:
http://www.blinkendelygter.dk/bagkameraet.htm
Og mon ikke at musikken så hedder "køreturen" ?!
Hilsen Dydendak.

P.S. måske skulle du give pointene til peterpo

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 02-05-02 02:36

De herrer ovenfor har helt ret - heldigvis er der udgivet et officielt soundtrack på CD, så den skulle være til at få fat på hos din lokale pladepusher.

Peterpo fortjener pointene... så Peterpo: post dit svar igen (som svar), ellers kan han ikke give dem.

Kommentar
Fra : ironfish

Dato : 02-05-02 21:11

NÆsten hundre % sikker på at det er lave af en anden kunstner, da jeg har været med på et gymnastik spring hold hvor vi har brugt den. Det er ca. 3 år siden. På Soundtracket er den kun lige omtrent 2.00 minutter, da vi brugte den var dem mindst 4½, men det kan godt være jeg tager fejl.

Kommentar
Fra : ironfish

Dato : 02-05-02 21:12

Jeg sender den lige tilbage i æteren, hvor der størst chance for at den blive besvaret!!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 14:41

"ironfish" <ironfish.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8iCC8.2642$ek6.84989@news010.worldonline.dk...
> SÅ var det lige at jeg så den fede danske film "blinkende lygter"
> Det musikstykke der bliver spillet mens de kører over broen er bare
> monster fedt. På soundtracket hedder den bare "køreturen", men er der
> egentligt nogen som kender original titlen og kunstneren, for den ville
> jeg gerne have!!!
>

Hej Ironfish.
Jeg er sikker på at hvis det bare hedder "køreturen" så er det skrevet
specielt til filmen.

Jeg er også sikker på at der står komponist og evt. tekstforfatter inden i
coveret... Det behøver ikke være noget egentligt band eller solist der har
lavet musik til filmen...

Det var mit bedste råd

Hilsen
Claus Jungersen

--- www.electraum.com --
--- www.clausjungersen.dk/k5 --

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 70 point
Dato : 15-07-02 15:47

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?

Kommentar
Fra : C_J

Dato : 29-12-02 17:44

Det er Jeppe Kaas, udført af RadioUnderholdningsorkestret.