/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Afblegning af hår.
Fra : nytcam
Vist : 6318 gange
20 point
Dato : 15-03-04 02:12

Hejsa

Jeg har langt hår ned til midten af ryggen.Sidste sommer havde jeg fuldstændig lyst hår-afbleget(skal lige siges at min naturlige hårfarve er komune farvet) men jeg fik så en vild ide om at farve det sort-Sort blev det også.Jeg var meget på stranden og i vandet og saltvandet må have trukket farve ud for mit håt blev mere og mere brunt og endda helt lyst igen i spidserne.
Jeg prøvede så at afblege det her for et par uger siden og har aldrig haft problemmer med det før men nået af håret blev orange rødt mens blev den farve det skulle ha.
Så ville jeg høre om nogle havde et godt råd/tips til hvordan jeg får "mit" lyse hår tilbage :)

På forhånd tak.
Hilsen Lena

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 15-03-04 02:19

Hej Lena.

Jeg ville forhøre mig hos matas eller en frisør... for jeg havde ik selv ville gøre det, efter det er blevet orange rødt.....

mvh Lamse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 08:34

Mit råd er at lade det gro ud og lade være med at putte alt det l... i håret,men det kan du jo nok ikke vente med.
Så hvis det skal være kan man jo bruge brintoverilte til at blege med
Mvh sune og god dag

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 09:37

Jeg er tilbøjelig til at give Sune ret. Hvorfor komme al det "skidt" i håret, og lige netop nu hvor man hører om alle de problemer nogle kan få ved at farve håret.

Det vil altid være det indre det tæller og ikke det ydre, og hvorfor sætte sit helbred over styr?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 15-03-04 10:37

Hej Lena

Her er en masse spørgsmål om afbelgning af hår, som jeg har svaret på...

http://www.kandu.dk/dk/spg/25938
http://www.kandu.dk/dk/spg/28972
http://www.kandu.dk/dk/spg/30247

Det er helt klart at hvis man har farvet sit hår sort, at det ude i spidserne og et godt stykke op til hovedbunden vil blive en grim orange og rød farve. Man skal IKKE eksperimentere med sit eget lange hår, det er så risci. Du skal gå til frisøren og få det ordnet. For du vil aldrig selv få det pænt ud fra det du har beskrevet. Det er meget svært at få håret naturligt pænt lyst igen efter at have farvet det sort. Jeg ved hvad jeg taler om, da jeg har været frisør i 9 år.
Den frisør du skal have fat i, er en som trækker farven langsomt ud af dit hår. Dvs. at frisøren skal komme en masse vand i afblegning og du skal side ved vasken med vådt hår også smøre man håret fra spidser og op efter ind i afblegning, det kan håret bedre klare. Når håret så har fået den grundfarve man ønsker, kan man gå ind og ligge en helfarve, hvor hvis jeg skulle gøre det ville jeg nok bare putte forskellige stribe effekter i håret, altså lyse og en lidt mørkere, så helheden er lyst hår. Efter sådan en lang behandling ville det være en god idé at klippe spidserne, så dit hår ikke spalter op til rødderne, altså noget alle med langt hår burde gøre hver 3 md. Så køb dig en super kur fra evt. Joico, der hedder K-pak, fra K-pak serien. Den får du hos frisøren. Put den i håret og sov med den, så bliver håret lækkert... Meget mere effektivt end en halv time. Lov mig at du ikke spare penge på dit hår ved at gøre det selv, for det kan kun gå galt også ville du fortryde det inderligt...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 15-03-04 10:48

Sune!!!
Brintoverilte?!!! Er du skør?! Man skal ikke rådgive hvis man ikke ved hvad man taler om. Ikke for at svine dig til. Men tænk hvis hun fulgte dit råd, hvad ville der så ikke ske?! Det ville blive katastrofalt!! Ved du egentlig hvad effekt brintoverilte har på håret?! og ved du hvad effekt det har på håret, når det er langt, skal beskyttes, har været farvet før og nu har flere forskellige farver pga afblegning?! Ærlig talt, svar kun på spørgsmål, når man ved hvad man taler om, i hvertfælde når det kan gå ind og ødelægge mere. Det er jo fint nok , når det er ikke så vigtige ting... Og Sune, det er ikke personligt, men bare lige noget at tænke over...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 11:07

Gisle Hvad taler du om jeg kender da massere af folk der har brugt Brintoverilte til at blege med Og har da også konfereret med konen og jeg ved godt det er hårdt udtørrende for håret ligesom alt det andet l...i putter i håret men så kan man jo bare proppe balsam i hvilket der nok kommer alligevel: Nu ved jeg ikke hvor gammel du er men brintoverilte er skam et gammelkendt råd som der er manges hår der har overlevet
Tænk selv lige over det
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 11:13

Og ellers vil jeg da foreslå en klipning det bliver nok en del billigere end den kur mm du tilbyder.
Hvad vil det egentlig koste du må jo kunne svarer med din expertise *ss*

Mvh Sune

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 15-03-04 11:36

Den koster ca. kr. 140 og kan bruges mange gange... Selvom man bliver klippet, er der jo stadig farve i resten af håret og det skal plejes og ikke med det billige stads fra supermarkeder og Matas.

Jeg har tit hørt at folk taler om brintoverilte til hår. Men det er det dummeste man kan gøre. Jeg er ligeglad med om det er et gammelkendt råd, for det kan virkelig beskadige håret meget, og man ved ikke hvordan det ender, andet end det sikkert bliver pisgult, eller orange.. Så hvorfor ikke bare lytte til hvad frisøren har at sige?! Vi ved jo hvad vi taler om. Jeg har selv lyse og mørke striber i mit hår og hvis jeg stilte det samme spørgsmål som Lena og fulgte dit råd, ville mit hår for det første blive pisgult, en anden farve igen i hovedbunden ( da vi taler om forskellige farver der er i håret i forvejen) og for det andet ødelægge mit hår også ville jeg få ødelagt min hovedbund. Bagefter vil jeg blive nødsaget til at gå til frisøren og få dem til at rede mit hår, som er totalt smadret og så kan de smadre det endnu mere, ved at få farverne pæne igen... You see my point?!

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 15-03-04 15:54

Mange tak for alle de gode svar-Havde ikk regnet med at det gik så hurtig med at få svar.
Tror jeg venter med at farve håret selvom jeg gerne ville det idag :)
Måske skulle jeg bare være glad for at mit hår har overlevet utalige hårfarvninger og stadigvæk er blødt.
Men endnu engang tak for rådene.

Hilsen Lena

Kommentar
Fra : nuz1

Dato : 08-10-04 19:06

hvor kan man finde en frisør der trækker den sorte farve ud langsomt.. jeg bor i kbh. har spurgt utallige og alle siger det ikke er muligt... ja faktisk at det bare ville blive en grim farve .. vil gerne have det fra sort til blond med effekter og striber, men er det ikke muligt? gider ikk rende rundt med udvoksninger