/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Blæseren i Polo fra 89 hyler
Fra : lyng
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 14-03-04 15:45

Hej,

Hvad kan jeg gøre for at fjerne den hylen der kommer fra blæseren.Det er lidt (meget) irreterende specielt nu hvor ruderne dugger og der skal varme på.

På forhånd tak

Lyng

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 14-03-04 15:49

Smøre den er en stakket frist, lejet er ved at gå, så køb en ny, også er det kan med værktøjskassen, den sidder så langt indebag ved instrumentbordet som man kan komme... arbejdet er lige stort om du skifter den eller smørrer den du skal stadig ha det meste af bordet skilt ad..

Tempra

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 16:22

Jeg fik den tanke at man måske kunne tage lidt Wd 40 og lige sende en lille tåge ind gennem indsugningen til blæseren og måske være heldig at få ram på noget af det tørre men ved ikke det var bare en ide der kom flyvende
Mvh sune

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 14-03-04 16:34

Det skal du ikke!!!! Hele bilen kommer til at stinke af WD 40 en meget ubehagelig lugt ....
Lejet er sikkert et lukket leje og kan kun smøres ved at skille det ad

Tempra

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 17:06

Det er da noget vrøvl tempra det er da ikke en ubehagelig lugt Og hylen kan da ligesågodt komme fra at blæserrhjulet rører plastic som fra selve lejet
Mvh Sune
Ps og så sagde jeg vist ikke at han skulle tømme hele dåsen vel Tsk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 17:07

Og hvordan er det lige at man smører et lukket leje ?????????

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 14-03-04 17:18

Sune > Nu er jeg faktisk ked af at dette ikke er et medie som MSN fordi så kunne jeg sendt dig et foto. Blæser vingen dækker hele motoren og dermed også lejet.. Vingen dækker motoren for det vand der uvilkårligt vil komme. Et lukket leje kan somregel (når det sidder i en el motor) smøres fra indvændig side, efter man har trukket ankeret ud. så igen det er spildt ulejlighed at prøve at redde en blæsermotor.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-04 17:46

Nu er den blæseren nu nem nok og komme til, den sider ude bag topedopladen uden for kabinen, og kan komme ud den vej.
Så ud med den og se om den kan laves, ellers er det ny på. Mener ikke den var så dyr!!!!

Godkendelse af svar
Fra : lyng

Dato : 15-03-04 19:42

Tak for svaret geu.