/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TDC ADSL og NetGear RT314
Fra : jnl
Vist : 459 gange
10 point
Dato : 30-04-02 22:08

HAr nogen erfaring hvorledes RT314 skal konfigureres til at køre på TDC ADSL. ? TDC kører jo med dynamisk allokering på IP-adressen og det kan jeg ikke få RT314'eren til at fatte.

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 20 point
Dato : 30-04-02 23:49

Jeg har kun kigget kort på den specifikke router, men har da lige en checkliste, som skulle kunne hjælpe:

1. Du skal sætte den op til at køre PPPoE med dit brugernavn og password - læg mærke til om det er her kæden springer af i loggen (hvis login fejler får du naturligvis ingen IP).
2. Mange routere fatter at de får en IP-adresse tildelt, hvis du sætter den til 0.0.0.0 manuelt.
3. Hvis alt andet fejler: TDC har siden midten af februar tilbudt at man gratis kan få fast IP.. du bestiller det selv ved at logge ind på eService (hed det vist) på Opasia.

Held og lykke
Lars