/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV billede flimrer stadig - hjælp søges!~
Fra : mangodanser
Vist : 475 gange
60 point
Dato : 30-04-02 17:44

Jeg har et gammelt grafikkort, et ASUS AGP-v3000 m TV-out, og jeg har forbundet det til mit TV (Nokia m. scartindgang, men uden S-VHS). Det eneste der kommer frem på skærmen er et tredelt billede, man kan ane farverne, og billederne kører op og ned, så man er ved at blive åndssvag. Men lyden går klart igennem!!.

Selvom jeg ændre på skærmopsætning og refrehsraten sker der intet, hvad F...... er der galt. Håber der kommer et godt svar.

MVH Jens.

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 70 point
Dato : 30-04-02 17:54

Det lyder som om kortet sender signalet ud i NTSC-format. I softwaren skulle du kunne stille det til at bruge PAL i stedet.

Jeg kender ikke softwaren til den ASUS-model, men måske kan du bare højre-klikke på skrivebordet, vælge properties, settings og derefter klikke på advanced-knappen.. her vil du normalt kunne finde indstillingen på et af fanebladende.

Held og lykke.

- Lars

Kommentar
Fra : mangodanser

Dato : 30-04-02 19:01

Softwaren er ASUS V3000 Series v. 3.41 Beta 2.
Der er ikke lige umiddelbart nogen steder, hvor man kan ændre fra NTSC til PAL.

Findes der nogle gode steder hvor man kan hente nyere versioner ned?
(evt. en version som kan løse problemet?)

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 30-04-02 21:16

Jeg kan ikke umiddelbart finde nyere software, men den eksisterende burde virke iflg. manualen, som du kan finde her:

http://www.asus.com/pub/asus/vga/agp/v3000/v3000se-210.pdf
(se side 24)

Hvis du ikke har Asus-fanerne, som vist i manualen, når du går ind under Advanced (som beskrevet i svaret ovenfor), så tyder det på at driveren ikke er installeret (Windows har måske en standard-driver, som virker til det meste, men ikke det hele).

De drivere jeg kan finde hos Asus har lavere versionsnumre end det du nævner, men hvis du vil kigge nærmere, kan du finde dem her:
http://download.asus.com.tw/mm_alllist.asp (vælg præcis den V3000-model du har under Nvidia).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 16:47

> Jeg har et gammelt grafikkort, et ASUS AGP-v3000 m TV-out, og jeg har
> forbundet det til mit TV (Nokia m. scartindgang, men uden S-VHS). Det
> eneste der kommer frem på skærmen er et tredelt billede, man kan ane
> farverne, og billederne kører op og ned, så man er ved at blive
> åndssvag. Men lyden går klart igennem!!.
>
> Selvom jeg ændre på skærmopsætning og refrehsraten sker der intet, hvad
> F...... er der galt. Håber der kommer et godt svar.
>
> MVH Jens.

Det KUNNE godt være et defekt videokort (TV-OUT funktionen) Jeg har selv
oplevet noget lign. på et aldrende TNT2 Ultra med TV-Out. Da dette kort blev
udskiftet med et Geforce 2 m. TV-Out forsvandt problemet.

--

Mvh
Sven