/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køb af snyde sprosser til vinduer
Fra : jsnr1
Vist : 10354 gange
40 point
Dato : 11-03-04 22:44

Jeg bor i et ældre hus hvor vinduerne der under modernisering er blevet udskiftet til store termovinduer ( 60'er stil ) Nu vil jeg gerne have huset tilbage til opr. stil med sprossede vinduer.
Nuværende termovinduer er fine nok og træet er godt, så det må billiger blot at "snyde sprosse" dem.
Hvor finder jeg en leverandør af snyde sprosser ?

mvh Jan Skovgaard
js@base1.dk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-04 22:51
Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 11-03-04 23:00

Hej.
Hvad med at lave dem selv? Køb nogle lister som ligner sprossetræ. Skær dem til, så de passer 100%, giv dem en gang maling, olie, Gori, Pinotex og når de er tørre, kan du sætte dem fast i kanten af vindueslisterne med små søm / stifter. Det er nemt og det ligner og ser rigtigt flot ud.

Peter.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-04 23:07

Så vil jeg da lige lave en tilføjelse til Botgårds indlæg hvis det er sagen og det er at inden de så monteres skal der lige sætte sorte tætningslister på bagsiden af listerne så der ikke kan komme vand og div om bag at sidde det ville måske også være smartere at hængsle dem så de kan åbnes da det jo er meget lettere at pudse en stor vinduesflade frem for en lille
Mvh sune

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 11-03-04 23:40

Hej.
Undskyld Sune. Jeg glemte tætningslisterne. Men det er rigtigt. Husk dem ikke kun for at tætte, men også for at det færdige resultat ser "færdigt" ud.

Peter.

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 12-03-04 09:17

Min nabo, som forresten er en ældre dame på 85 har snydesprosser som hun lavede selv inden hun fyldte 80. Det var ganske enkelt lister som hun skar til i min skærekasse (ganske som Botgaard foreslår), en gang maling og så sidder de en anelse i spænd mod vinduesrammen. Altså ikke noget med skæmmende hængsler osv.
Hun har ikke brugt tætningslister eller noget andet, og når hun pudser vinduer, så er det bare af med listerne, pudse pudse og på igen.

Kommentar
Fra : jsnr1

Dato : 12-03-04 09:37

Snyde sprosser
Da jeg var i norge så jeg færdig lavede sprosser med der blot var "klikket" på selve vinduet. Ved rengøring fjernede man blot hele snyde sprossen, pudsede og satte på igen. De var lavet i plastik.

Kender nogen en leverandør i danmark eller norge
Skovgaard

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-03-04 09:52

prøv at se på disse adresse mht renovering/istandsættelse/forbedring af gamle vinduer:
http://www.raadvad.dk/old/1_0/1_5_3.html
http://www.dvc-vinduer.dk/vso/kap5-1-3.htm

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-03-04 10:02

Jeg så på et tidspunkt snydesprosser lavet på en ramme, som lige kunne tages af og påmonteres i én proces. Nemt når der skulle vaskes vinduer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:28

Har du fået lavet dine sprosser ???
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jsnr1

Dato : 22-03-04 10:12

Nu har jeg fundet et sted der laver snydesposser. Nordan, Jyllingevej i Vanløse er specialister i dette.

takker for hjælpen

Skovgaard

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 11:21

Husk at lukke spørgsmålet .Det gør du ved at trykke accepter over den du syntes skal have poeintne
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-04 15:54

Hallo er du der ??
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 40 point
Dato : 12-04-04 20:54

Husk at lukke og god Påske
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : jsnr1

Dato : 13-04-04 06:31

Tak for svaret Sunowich.