/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvilket radeon gfx?
Fra : palle22
Vist : 505 gange
22 point
Dato : 11-03-04 18:29

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal købe et 9000pro, et 9100 eller et 9200 grafikkort. De koster ca. det samme. Hvad vil I tro yder bedst i diverse spil?
VH Palle

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 11-03-04 18:32

Umiddelsbart ville jeg tro 9200 kortet. Men gå efter det kort der har mest ram og har den hurtigeste bus (MHz)

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-03-04 18:33

Bus0mhz på ramdac? Eller på ram eller gpu?

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 11-03-04 18:37

Ja, faktist det hele.

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 11-03-04 18:38

Men jo hurtigere gpu og ram jo bedre kan dataene transporteres til og fra kortet....

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-03-04 18:42

man skal ikke tænke på agp hastigheden? Eller directX understøttelse?

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 11-03-04 18:47

Det er selvfølgelig også en vigtig betragtning, og jo hurtigere jo bedre. Men alt har jo en pris så du skal jo først gøre dig klart hvor meget du vil betale. Dit bundkort skal jo også kunne understøtte den AGP hastighed du vælger. Men har kortet agp 4x og opefter går du ikke galt i byen. Men nu hvor du skal bruge det til spil er det først og fremmest chippen og rammenes hastighed du skal tænke på.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-03-04 19:04

hvad så med et nvidia ti4200? Er det det samme?

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 11-03-04 19:09

Det samme som hvad?

Nvidia er jo et andet chipsæt! Og det er lidt med smag og behag hvad man bedst kan lide...
Personligt kører jeg med Nvidia... det er det jeg bedst kan lide.

Dog har Nvidia lidt en tendens til at blive varme!!!

Du kan gå ind på www.hardware-test.dk eller www.hardwareonline.dk og læse mere om de forskellige korttyper...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-04 19:40

Jeg vil vove at påstå at et nvidia ti4200, er et bedre valg end de andre kort du nævner, hvis man lige ser bort fra at det ikke understøtter directx 9 fuldt ud! Du skal op i et ati 9600 pro eller nvidia 5600 grafikkort for at slå det i benchmark! Man skal heller ikke glemme at der kommer nye grafikkortschip fra både nvidia og ati meget snart, så måske kan det bedst betale sig at vente?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-03-04 19:54

jeg har solgt det gamle for 400, så hvis jeg kunne finde et til samme pris ville det være fint. Men de nye bliver vel møg dyre?

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 11-03-04 19:57

Det er en ting du kan være sikker på....
400 kr er ikke meget for et graffikkort, men okey. Du skal måske prøve at kigge efter et mærke der hedder Daytona. De benytter sig både at nvidia og radeon chipsæt og de er ganske billige...
Desuden laver de mange af deres kort med passiv køling. vds at du slipper for en blæser og støjen fra denne!!!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-03-04 20:05

Hvad med et gf3 ti200? Det kan fåes nyt for 400. Eller et gf4 ti4200, brugt for 550? (14 måneder gammelt)

Accepteret svar
Fra : guldknas

Modtaget 22 point
Dato : 11-03-04 20:12

Det er udemærkede kort, men igen så kommer det an på hvad det er du skal bruge det til. Og hvor det i dit tilfælde er til spil skal du gå efter det hurtigste kort... Altså gf4 ti4200. Det eneste du så selv skal vurdere er om du vil give 550 kro for et 14 måneder gammelt kort og om det er i god stand. Personligt ville jeg ikke gøre det. der ville jeg nok prøve at se om det ikke er muligt at finde et nyt. Hvis du kigger på de sidder jeg nævnte tidlige så se på nogle test og sammenligninger.... eller kig på edbpriser.dk eller midtdata.dk De plejer at have gode kort til en billig penge!!

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 14-03-04 10:20

Tak for svaret guldknas.