/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
need for speed hot pursiut 2
Fra : phg1
Vist : 437 gange
200 point
Dato : 10-03-04 00:30

er der nogen af jer der har fået ovennævnte spil til at køre på win 2000pro og i så fald hvordan,jeg kan ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-04 01:10

Win 2000 er til kontormiljøer, XP er til alt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 02:38

Her kan du læse hvorfor
Har du skiftet til den nye Win 2000 eller tænker på at gøre det, skal du lige læse videre, Anandtech har nemlig cheket driverne til ATI´s Radeon 64MB DDR og Nvidia´s GeForce 2 64MB DDR på henholdsvis Win98 og Win2000, og der er en stor forskel på de 2 styresystemer, det er nemt at se at Win98/ME er beregnet til hjemmebrugeren med alle de forskellige programmer og spil man nu måtte have, her er der ikke så tit problemer, det er noget anderledes når man går over til Win2000, her skal man regne med at sine spil for det meste går langsommere, og man kan risikere at spillet slet ikke vil køre.
Så derfor er hjemmebrugeren bedst tjent med Win98/ME, og Win2000 med den øgede stabilitet og sikkerhed hører til arbejdspladsen, men vil man så absolut have Win2000 til at køre på (spille)maskinen derhjemme, må et grafikkort af typen GeForce 2 være det foretrukne valg endnu da, da det kan ændre sig ved næste driver version fra ATI, så hold øje med de nyeste drivere, det er ikke for ingenting, at grafik producenterne sender nye drivere ud med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-03-04 08:22

Som min navnebror har svaret så kan XP "konvertere" praktisk taget ALLE spil...selv de helt gamle til Win95. Så GLEM alt om at bøvle med Win2000 mht.spil hvis du har XP til rådighed. Jeg installerede XP på min søns gamle PC (400Mhz) og nu kan han køre ALLE sine spil...også Need for speed hot pursuit 1, 2 og 3

God fornøjelse
Palle Jensen

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 10-03-04 20:30

nu har jeg haft win 2000pro i et år og jeg skal ikke til at bøvle med xp alle mine spil kører under win 2000 det er bare det ene spil der ikke vil så det jeg leder efter er ikke en lektion i hvad for et styresystem der er bedst til hvad det ved jeg allerede det er derfor jeg kører win 2000 det er klippestabilt,det jeg leder efter er en forklaring til hvordan jeg får spillet til at virke under win 2000 det står på spilkassen det skal kan køre med ovennævnte styresystem.
til pallenoc din søn må da have verdens langsomte computer xp på en 400mhz jeg tror han vil være bedre tjent med win 98se
til refi jeg kan ikke bruge en undersøgelse med driverer til forældede kort til noget jeg kører med et gforce fx5900 kort og holder mig skam ajour med de nyeste drivere har 10 forskelige til at ligge på harddisken både de orginale forcewave og de modificerede omega,starstorm drivere
så dem der har win 2000 kom med et forslag

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-04 21:46

Nå, hvis han har verdens langsomste, hvorfor kan min søn så køre med en 100Mhz og Win XP, jeg skal lige sige at den kører aldeles glimrende, selvom der siges at 133Mhz skulle være den mindste man kan køre det på?
Hvis du ved at 2000 er det bedste, hvorfor kan den så ikke køre spillet?
Og hvorfor har du 10 drivere liggende?
Og til din sidste bemærkning, kan jeg kun sige, det har jeg ikke, så jeg står af her.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-03-04 21:59

Ja jeg er også stået af her! Jeg kan kun sige godt om at XP bl.a. er velegnet til at afvikle spil på ift 2000, men hvis de forslag, råd, vink og erfaringer som jeg og andre i dette forum bruger vores dyrebare tid på at give videre i en god og velment ånd ikke kan bruges til andet at "skyde til måls efter" så skal jeg nok bakke ud af spørgsmålet.
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-04 22:04

Ja, mod tåber kæmper selv guderne forgæves.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 11-03-04 00:25

nej men i kan godt kritisere styresystemet selvom i aldrig har prøvet det jeg har prøvet xp og vil til enhver tid vælge 2000 pallenoc siger" Jeg kan kun sige godt om at XP bl.a. er velegnet til at afvikle spil på ift 2000"hvor ved du det fra du siger selv neden under du ikke har 2000
med hensyn til dine bemærkninger pallebhansen der er jo nogle stykker der ikke kan nøjes men eksperminterer med drivere til sit grafikkort der er faktisk stor forskel på de forskellige drivere,og min bemærkning om din søns computer var skam ikke ment fornærmene men blot en konstatering af at med win 98 ville han få noget mere ydelse der er meget pop i win xp der skal trækkes på sådan en forholdsvis lille maskine
P.S og pallebhansen så ser jeg lige bort fra din sidste bemærkning(der er ingen grund til at kalde folk for tåber bare fordi man får kritik for sine svar)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-04 01:04

Nej men det er da tåbeligt at kritisere dem der gerne vil hjælpe dig, og vi kommer jo bare med vores meninger og ideer, og kan jo ikke vide at for dig, findes der kun et styresystem.
Endvidere, har vi da ikke sagt vi ikke har erfaring med Win 2000, fordi vi ikke har det installeret, jeg har da personligt startet fra Commendore 64-128 Amiga mm, Win 3-3.11-95-98-98se-2000-ME-XP, og at Win 2000 ikke er et spillesystem, er jeg da ikke den eneste der mener, selv Microsoft siger da det samme, det er da endda sådan at ingen kommune eller stor virksomhed kunne finde på at indvistere i 2000 mere.
"der er jo nogle stykker der ikke kan nøjes men eksperminterer med drivere" ?? Hvorfor sa bruge 10, når der kun kan indlæses 1.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 09:46

Hej.

Installer følgende:

1. Directx's nyeste version (DirectX 9.0b):
http://download.microsoft.com/download/7/3/c/73cc71c0-13d9-4274-8d9c-33d8a528a396/dxwebsetup.exe

2. Opdater dit Grafikkort-driver fra producent's hjemmeside... f.eks. www.nvidia.com
3. Evt. Kør en "Windows-Update"...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 12-03-04 16:32

hej cooper
jeg har dx 9.0b
jeg har nyeste driver til grafikkortet(56.56forcewave)
windows er fuldt opdateret
den vil godt indstalere det men den genstarter lige så snart jeg vælger en bane,og det er ikke et varmeproblem
lidt spec.
g.k. gforce fx5900xt
cpu. atlon xp 2400+
bundkort soltek drv5c
ram. 512mb ddr pc3200
jeg ved sku snart ikke hvad der er galt(er der nogen der vil købe det)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 16:36

Det er jo ikke spillet der fejler noget.
Rolig nu - har du prøvet det på en XP-maskine?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 12-03-04 17:35

nej jeg har ikke prøvet det på xp men jeg downloadede det program der kan få 2000 til at køre spillene som om de var i et win 95/98/me styresystem altså noget af det samme som xp kan det virkede heller ikke.
programet hedder windows application compatibility toolkit og kan hentes på microsoft hjemmeside
det mest mærkelige af det er at jeg kan godt få nfs.porche 2000 til at køre godt nok ved hjælp af ovennævnte program men hot pursiut som er noget nyere vil bare ikke
som du siger tror jeg heller ikke det er spillet der fejler noget det må være inde i computeren der gør at det ikke vil køre
alle mine andre spil EA f1 2002/f1challenge, toca race driver ,rally challenge, colin mcrea 2-3 kører fint.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 12-03-04 17:49

Jeg kan da godt se dit problem.
Men det vil aldrig være en optimal løsning at et program skal styre et andet osv.
WinXP kan også køre i 98 kompabilitet, men det virker heller ikke altid.
Det program du har downloadet har sikkert været udmærket på det tidspunkt, men som du selv siger - det nye spil er nyere og måske derfor kan det ikke arbejde med programmet.
Medmindre Microsoft har en opdatering til omtalte program vil alle de forslag vi kommer med sikkert ikke gavne, og så må du bare se i øjnene at det spil og den windowsversion ikke kan sammen.
Det er da beklageligt, men jeg tror det er eneste løsning.

Godkendelse af svar
Fra : phg1

Dato : 12-03-04 21:46

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 12-03-04 21:47

spillet er til salg hvis der er nogen der er intereseret
75kr+evt. porto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 21:49

Selv tak og ellers tak
Spiller meget lidt komputerspil.
God Weekend og hold humøret højt.