/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ranner under øjerne
Fra : Rizla
Vist : 903 gange
100 point
Dato : 09-03-04 23:10

Hejsa
Er der nogen som kan hjælpe mig, hvordan man fjerner mørke ranner under øjnene. Har fået fortalt en gang at kamille te måske er løsningen? Er det rigtigt....eller er der nogen som har samme problem som mig og har erfaringen/tips til hvordan man fjerner ranner under øjnene.

Mvh Rizla

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 09-03-04 23:18

Tjah, jeg kan huske en kollega, der engang fik fjernet sådan noget ved et kirurgisk indgreb - og derfor skulle gå med solbriller for at de sorte rande ikke skulle kunne ses. Det er vist den eneste helt ordentlige løsning. Det var endda en kollega af hankøn.

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 09-03-04 23:18

Gå til læge, der får du rådgivning
ps. god heldbred

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-03-04 23:20

Kender kun problemet når jeg sover forlidt, prøv at gå tidligere i seng! Sov godt.
Valde.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 09-03-04 23:25

Rizla:

Det kan være væskemangel der er årsagen til de sorte rander.
Drik 2 liter vand om dagen, få en masse frisk luft ....hvis de sorte rander ikke forsvinder indenfor ca. 14 dage, vil jeg også foreslå, at du kontakter din læge.

Mhh
Wilduhr

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-04 23:31

Jeg tror ikke det hjælper så meget med dyre cremer ol.
Det er i hver fald vigtigt at leve rimeligt sundt, herunder at tage vitaminer og mineraler der er nødvendige. Rande under øjnene kan være et tegn på ophobninger af affaldsstoffer. De skal udrenses. Drik masser af vand og spis frugt og grøntsager.
Jeg læste lige på "Rabatten" at almindelig sødmælk var godt at bruge som rensecreme og som "maske" omkring øjnene. Lad sødmælken sidde i 10 min. det skulle endda fjerne rynker!

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 10-03-04 08:12

Det hjælper også hvis du ligger dig på ryggen og slapper af - med et par tynde agurkeskiver over øjne og øjenomgivelser. Det er vigtigt at du får sovet det du har brug for, at du drikker rigeligt vand og at du får noget frisk luft. Ud over agurkeskiver kan det også hjælpe lidt at du bruger et camilletebrev på samme måde. Altså lige dig på ryggen og slap af i 10-15 minutter med den liggende over dine øjne.
Hvis du skal skjule sorte rande under øjnene for en aften, så er det nemt med en god (jeg skrev god) foundation/dækcreme. Spørg hos matas eller lignende hvilken en der passer bedst til dig.
Held og lykke med det
Dorthe - der har sorte rande under øjnene når jeg ikke får sovet det jeg skal

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 09:44

Som Røde mor sang i en sang fra sidst i halvfjerdserne vist ....De har sorte ranner under øjnenene ..det får de af at drikke whiskysjusser
Ellers få din skønhedssøvn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-04 10:37

Jeg tror at du skal ændre dine kostvaner og levevis. Skønheden kommer indefra.

http://www.naturlig-hudpleje.dk/referencer/artikel12.asp?x=7

http://www.oestrogen.dk/printerVenlig.asp?PageID=5311

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : Rizla

Dato : 14-03-04 12:41

Tak for svaret LA5.

Kommentar
Fra : memorex

Dato : 16-02-05 12:45

hej jeg har også meget soret rander under mine øjne og ved hvor irriterende det er når folk tror man ikke sover nok eller det er væske mangel for det er det ikke. det er en pigmentfejl i huden. hvordan den fjernes er jeg igang med at undersøge.
hilsen memorex