/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
C P I popcorn starte problemer
Fra : monia
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 09-03-04 17:54

kan i hjælpe mig for den kan ikke starte er det noget med tænd rør at gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-03-04 18:04

Hvis du er sikker på der er nok benzin på, og 2-takts olie, skal du skrue tændrør af, og med hætten på, skal tændrørsgevindet ligge på noget jern (stel), feks. topstykket, så skal du se om der kommer gnist, når du prøver at starte. Rør ikke hætte elller lign. men brug en klud/tang, da du ellers får stød.
Hvis du ikke har så meget strøm på batteriet, skal du bruge kickstarteren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : monia

Dato : 09-03-04 18:09

jeg prøve starte og den giv lyd men så gik den i står med det sammen hvad skal jeg gøre hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-04 18:09

Det kan det være men det kan du undersøge ved at skrue tændrøret ud og lægge det ind mog stel på topstykket og se om der kommer en gnist når man prøver at starte ellers skal du se efter om der kommer benzin på tændrøret når du tager det ud hvis det er vådt skal du lige kører et stykke tid med starteren eller kickstarteren inden du sætter tændrøret i igen og det skal selvfølgelig lige tørres rent inden Hvis det ikke er vådt kan du prøve at give en lille sjat (et fingerbølfuldt ) benzin ned i hullet og skrue tændrøret i igen og prøve at starte hvis den starter og går i stå igen er det et benzinproblem i kaburator eller at den ikke får benzin fra tanken eller at der ikke er noget benzin Bare spørg mig noget mere hvis dette ikke er nok
Mvh sune

Kommentar
Fra : yepper

Dato : 12-04-04 14:20

hej monia

prøv at rens tænding der må ingen rust værer kontrolere afstand til magneter på udvendig svinghjul se om den kan lave en knist(hvis der ingen knist er prøv en anden cdi enhed..ta den gamle med til forhandler)..rens kaborator(og kontrolere benzin flow i slange samt om slangerne er uden huld i) og justere flyder med det samme så den har en størrer benzin mængde til rådighed prøv at starte ..............hvis der er no go af med sjoker prøv igen.......no go af med luft filter sjoker på prøv igen..... sjoker af prøv igen..

H L

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:16

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:11

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 09:43

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : monia

Dato : 23-06-06 20:09

Tak for svaret Sunowich.