/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Garanti på videresalg
Fra : palle22
Vist : 578 gange
10 point
Dato : 09-03-04 16:57

Jeg er ved at sælge et grafikkort, som jeg har haft i tre-fire mdr. Jeg købte det i et system, og har derfor ingen særskilt garanti/kvittering, men kun en samlet faktura for systemet. Kan jeg nu sælge grafikkortet med restgaranti??
VH Palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 17:08

Ja - hvis køberen kommer til dig med problemet kan du jo gå videre til forhandleren.
Eller nej.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 09-03-04 17:11

Okay, så jeg kan ikke tage en kopi af fakturaen, og sende den med?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-03-04 17:18

Det kan du sagtens, men med mindre der er anført serienummer og grafikkortet er specifikt anført, så er en kopi ikke nødvendigvis noget værd

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 09-03-04 17:27

Der er ikke noget serienummer, men de forskellige dele er skrevet på en liste. Hvis der bliver noget med kortet, skal jeg så få køber til at sende kortet til mig? Jeg kan vel godt komme med det alene, uden resten af systemet?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 09-03-04 17:28

Der er ikke noget serienummer, men de forskellige dele er skrevet på en liste. Hvis der bliver noget med kortet, skal jeg så få køber til at sende kortet til mig? Jeg kan vel godt komme med det alene, uden resten af systemet?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 09-03-04 17:29

Da varen er en del af et samlet system, kan du ikke umiddelbart dele garantien - men som sagt kan køber jo bare gøre garantien gældende overfor dig og du kan levere sorteper videre.
Jeg tror ikke køberen selv skal gå i butikken med fejlen, det får han ikke noget ud af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 17:31

I mit første svar skulle have stået eller=ellers

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 09-03-04 17:37

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 17:39

selv tak