/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk formatering/sletning
Fra : palle22
Vist : 659 gange
25 point
Dato : 08-03-04 12:25

Jeg skal sælge min harddisk, få en ny i eftermiddag. Hvordan får jeg den renset for alle mine data? Jeg har kun den, så mit XP kører på den

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-03-04 12:27

Format C:

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 12:27

Kontakt www.mnemonic.dk

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 12:28

undskyld jeg misforstod dit spørgsmål... Jeg troede du skulle gemme din data... sorry

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 08-03-04 12:31

Hvordan kommer jeg ind i en dos prompt? Det er vel der jeg skal skrive format C? Jeg ville gerne gemme noget, men programmer skal jo geninstalleres på den nye disk, så gemmer bare dokumenter på et par cd'er

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 12:36

Hvis du fik lavet et "spejl" af din nuværen hardisk, er det ikke nødvendigt at slette den gamle. Du kan få lavet et spejl af den gamle over på den nye. Så slipper du for at skulle geninstallere.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 08-03-04 12:40

Også windows?

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 12:42

Windows, dokumenter osv. Alt bliver som det var på din gamle harddisk... Du vil ikke kunne se forskel.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 08-03-04 12:43

Men er det hurtigt? skal sende den gamle disk idag. Hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 12:49

Ja det kan så måske blive et problem....
Du skal bruge programmet ghost (fra symantec).
Det er rimeigt hurtigt. Men hvis du skal sende disken idag kan du nok ikke nå det. Så er det nok bedre at gemme dine vigtige filer på nogle cd'ere og slette disken.
Hvor lang tid har du....?

Du kan slette din harddisk ved at benytte dig af XP cd'en!!!

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 12:54

På denne adresse kan du hente dig en demo af et "spejl" programme. Det virker i 30 dage.

Det kan lave dig et spejl af din gamle harddisk.

http://www.soft411.com/company/Paragon-Software-Group/Paragon-Drive-Backup-6-0-Personal-Version.htm

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 25-03-04 18:44

Du tager to ledninger med stik i den ene ende og sætter den i stikkontakten, og afisolerer den anden ende og sætter dem til strømstikket på harddisken og tænder..og BLAAAM, så er den slettet.
Husk at skifte sikringerne ud med sølvpapir inden.