/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Rengøring af sofa efter kattebesøg....
Fra : Medic_dk
Vist : 1743 gange
200 point
Dato : 07-03-04 21:12

Hej alle.
Jeg har et meget meget stort problem som jeg håber at I kan hjælpe mig med.
Jeg har 3 katte, en hun og 2 hanner der alle er neutraliseret.
I et meget langt stykke tid har en af mine katte besørget (læs tisset) i sofaen, faktisk har den ødelagt 2 sofaer og en storyteller stol, hvilket er meget frustrerende, da min og min kæreste ikke er millionære så vi kan købe nyt inventar til stuen hele tiden.
I dag har jeg så fundet ud af hvem synderen er og det viser sig at være den yngste hankat.
Mit spørgsmål går på hvordan jeg redder min ret gode sofa som jeg helst ikke vil af med, hvordan kan jeg gøre den ren og få lugten til at forsvinde?
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Medic_dk

Accepteret svar
Fra : Blocha

Modtaget 210 point
Dato : 07-03-04 21:29

Der står noget på disse sider:

http://www.fi.dk/hjemmet/paa_pletten/allepletter/tis/
http://users.cybercity.dk/~buu1693/tips/rengoring.html
http://www.gode-raad.dk/visraad.php?ID=674
http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html?svkata3.html&2

De er generelt glade for eddike/vand og Rodalon. Jeg ved bare ikke om disse efterlader skjolder?
Held og lykke!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 07-03-04 21:36

Rodalon er ret godt, og efterlader ikke skjolder...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-04 22:17

Hej Medic_dk.
Rodalon er ganske rigtigt virkelig godt, du skal bare være opmærksom på, at der kan komme en klar skjold, der hvor Rodalonen har været. Den renser nemlig samtidig. Men skjolden går væk igen, når sofaen bliver brugt. Du skal huske at tørre grundigt efter med fugtige klude med rent vand. Rodalon er giftigt for kattene.
Hvad gjorde du ved hankatten?? Har du fået ham undersøgt for urinvejsinfektioner??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 11:27

Hej Medic_dk...

Citat fra www.matas.dk:

"Rengøring af plastiskmøbler

Matas Grundrens er et meget effektivt rengøringsmiddel til selv meget tilsmudsede overflader.
Normal dosis: 5 dl. Til 5 liter vand."

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Medic_dk

Dato : 10-03-04 11:58

Tak for svaret Blocha.
Jeg har været ude og købe Rodalon og vi har gjort vores sofa ren i den.
Venter i øjeblikket på at den bliver helt tør så jeg kan vurdere resultatet, men det virker som om det har den rette effekt.
Eddike, ikke en god idé når du har kat, de kan ikke lide duften, så derfor bruger jeg det ikke til at rengøre med.
Har tjekket med Matas og de sagde at Rodalon kun er farligt for katte, hvis den/de drak af den spand hvor det var i, så der er der ikke nogen problemer.

Til Jernladyen/Jette:
Vi har ikke fået tjekket Masai for urinvejsinfektion, men vi tror at det han gør er at afmærke sit territorium.
Men vi overvejer i øjeblikket hvad vi skal gøre ved ham.
Det er ikke nemt, men den bedste løsning er nok at aflive ham for jeg tror ikke at han nogensinde vil holde op med det uanset hvad og jeg kan ikke overlade ham til nogle andre hvor han så også ødelægger deres møbler.
Men som jeg siger så overvejer vi i øjeblikket sagen....

Tak til alle for jeres svar, det er rart at man kan få hjælp herinde når der er brug for det

Knus fra

Medic_dk