/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvilken ATA harddisk skal jeg købe?
Fra : palle22
Vist : 498 gange
2 point
Dato : 07-03-04 17:29

Jeg skal ud at have en ny. Gerne minimum 80GB, helst 120. Hvad kan I anbefale? Den skal være eneste hdd i mit system

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 19:14

Jeg har en Seagate på 120 Gb med 8 mb cache. næsten lydløs, kører fremragende og er billig!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 07-03-04 19:17

Okay. Hvad med Hitachis 7k250? Er det bedre, siden det koster 100kr mere for det samme?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 19:30

Jeg er lidt i tvivl om Hitachi! Grunden til det er at hitachi har overtaget IBM's harddiske (eller måske rettere at IBM har fusioneret med hitachi), og dem har der været store problemer med! Hitachi før IBM har været gode, men spørgsmålet er om hitachi har løst problemerne med IBM's diske? Jeg ville personlig ikke købe en før at mange andre har sagt god for dem!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 07-03-04 19:35

Okay. På overclocking.dk er alle glade for dem, og siger de er de bedste på markedet. kan man regne med dem derinde? Ved ikke om du kender siden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 19:57

Nu overklocker jeg ikke selv Men hvis de påstår at det er den bedste, så tror jeg da på dem.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 07-03-04 20:02

En af dem har haft to af de diske i 4 mdr, hvor de har kørt 14-18 timer i døgnet, uden fejl. Er de så ikke rimeligt gode, vil du tro?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 21:57

Jo det vil jeg tro! Hvad siger de om larmen?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 07-03-04 21:58

At de kommer med en miav lyd engang imellem, men at det gør alle fluid harddiske. Tror du på den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 22:00

Jeg har ikke hørt det fra min seagate endnu! Den miav lyd var indikation på at IBM disken snart stod af! Hedder hitachi osse deskstar?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 07-03-04 22:02

Nej, det tror jeg ikke. Måske er det en dårlig plan at købe den... hmmm

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 2 point
Dato : 07-03-04 22:04

Det jo op til dig! Jeg kan kun anbefale Seagaten, hvis du går ind på edbpriser.dk vil du osse se den får gode kommentarer

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 07-03-04 22:11

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 22:18

Tak for points! Men prøv at kigge på kommentarerne inde på edbpriser til hitachien osse, det var jo bare min mening herinde i spørgsmålet!