/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Anderledes og nye måder at lave kylling ~
Fra : fridaflip
Vist : 2454 gange
500 point
Dato : 07-03-04 17:28

Håber på lidt hjælp her

Jeg elsker kylling - men er kørt træt i de opskrifter jeg ligger inde med.
Kom med en god idé til noget ganske anderledes - men tag lige højde for, at jeg ikke er særlig skrap i et køkken

Frida...

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 07-03-04 17:31

Her er et link til et godt univers hvor du helt sikker finder god inspiration:

http://www.maduniverset.dk/webmaster/kylling-opskrifter.phtml

Velbekommen

/TC

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:35

>>Frida
Riv dem af.........

Det vil sikkert smage bedre

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:36

Altså..... .............fjerene af kyllingen...........

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 510 point
Dato : 07-03-04 17:37

>Frida.

Prøv denne - Anderledes, men smager godt

Kylling i Cola Light

120-170 g kyllingfilet
100 g alm. tomatpuré (fra flaske)
1 dl cola light
1-2 tsk frisk reven ingefær – eller efter smag
salt og peber
Tabasco efter smag

150 g squash
150 g peberfrugt
125 g løg
1 Hønsebouillonterning
1 1/4 dl vand
salt og peber
hvidløg.

Lægkyllingefileterne i et ovnfast fad. Bland tomatpuré og cola light, smag til med tabasco, ingefær, salt og peber. Hæld blandingen over kylligen.

Grøntsagerne snittes i mindre stykker og lægges i et fad, hæld bouillonen ved og pres hvidløg over.

Begge fade sættes i ovnen ved 200 grader ca. 20-30 min.
Kyllingefileterne skal være gennemstegte, men ikke tørre.

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 17:40

En tur udenfor byen - slip en kylling løs på en mark - fang den (giver motion) - hug hovedet af den - skold den - pluk den - rens den - og nu gider du garanteret ikke at spise den.

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 07-03-04 17:43

Hej Frida! Jeg har et rigtigt godt opskrift som J selv har prøvet og det smager kanon godt. Håb du kan bruge det!

Salat med kylling
(4 pers.)

½ liter vand
1 tsk groft salt
½ knoldselleri (ca. 300 g)
3½ dl tykmælk
2 spsk mayonnaise
1 tsk dijonsennep
1 tsk madraskarry
¾ tsk groft salt
150 g kogt kyllingekød i små tern
2 dl frosne, optøede ekstra fine ærter (ca. 100 g)

Pynt: Brøndkarse
Tilbehør: Ristet groft brød (ca. 240 g)

Sådan gør du:
Bring vand og salt i kog i en gryde. Skræl imens sellerien og skær den i tynde stave (ca. ½ x ½ x 3 cm). Kom dem straks i det kogende vand, så de ikke bliver mørke. Kog selleristavene i ca. 1 minut, de skal være sprøde. Hæld dem i en sigte og brus dem over med koldt vand. Lad selleristavene dryppe godt af. Vend det syrnede mælkeprodukt sammen med mayonnaise, sennep, karry og salt. Vend derefter selleristave, kyllingekød og ærter i blandingen. Stil salaten tildækket i køleskabet i mindst 1 time. Smag den til.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-03-04 17:50

>Ram

COLA?? Jeg er helt flov nu, fordi jeg faktisk synes det lyder godt, men samtidig ikke ved om du tar' pis på mig

>Refi

Du har ret

>Timberlake

Hva' er madraskarry for noget??

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-03-04 17:52

>Frida.

Nej da – Jeg kunne da ikke drømme om at gasse dig. Hvorfor tror du dog det

Kig her: www.heede.dk

Kig under middagsretter – kig under fjerkræ – find Kylling i Cola light

Ram

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-03-04 18:15

Supermiddag til den taletløse eller dovne.

Tag en week-end kylling. Tag hele den frosne kyllingedel ud af folieformen.
Skær skrællede kartofler i skiver og læg dem i bunden af formen, tilføj porre i skiver, og hvad huset nu ellers formår fra den grønne afdeling. Tilføj salt. Læg kyllingedelen på plads, og hæld gårsdagen rødvinsrest over herligheden. Sæt det i ovnen 1 time på 225*.

Find en ny flaske rødvin til middagen, velbekomme.

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 07-03-04 18:24

Hej Frida! min opskrift er værd at prøve!
madraskarry er et slags smag, du kan få den ned på supermarked!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 07-03-04 18:41

Her er en mere:)

Almindelige kyllingelår lægges til rette i et dertil indrettet ovnfast fad.
Olivenolie hældes over med kærlig hånd, der drysses med rosmarin og der gives et par skvæt citron- eller limesaft over hele herligheden.
Kyllingelårene steges i ovnen på ca 225 gr i ca 50 minutter.

Spises med ovnstegte kartofler, ris eller hvad man nu lyster.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-03-04 18:45

>calista

Den opskrift er utrolig lækker, og enkel

Ram

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 07-03-04 18:59

Frida! J synes du skal belønne mig med point, da Jeg efterhånden har brugt så meget tid på at skrive denne opskrift....
2. J snakker så positivt om dig over for andre folk!:)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-03-04 19:03

>timberlake

Sig mig tigger du ved bordene??

Du skal nok komme vidt på Kandu

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 19:11

Jamen Frida, du inviterer da bare gæsterne på restaurant, så er dit problem da løst.

>timberlake
Man kan godt "høre" på dig at du er ny. Pointene skal ram2 da have. [hør]

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 19:15

Eller en tur til Thailand - alt efter hvilke gæster det er.

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 07-03-04 21:25

Sikke da et festmåltid*LOL* Retten smager overhovedet ikke af cola, som man måske kunne forvente. Ja jeg er lige færdig med at spise colakylling og kan da anbefale andre at forsøge sig med denne specielle ret. Bestemt ikke et dårligt valg, hvis man vil prøve noget anderledes.....

Nu ledte den altid hjælpsomme og venlige ellebye mig jo på sporet af, hvem der skulle ha' point - og minsandten om ikke det blev dig Ram Tak for svaret - og til alle andre - tak for de gode opskrifter.....

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-03-04 21:35

Tak for dine pæne ord om mig Frida.
Jeg må belønne dig en dag. [hør]

ellebye

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-03-04 21:37

Ikke nødvendigt ellebye....Jeg har venner nok

Frida...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 22:13

Bliver I virkeligt ved? *LOL* Det er ved at være lidt patetisk!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-04 22:15

Men en glimrende opskrift Ram, den vil jeg da osse prøve

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-03-04 22:24

>Frida.

Tak for den fine påskønnelse - Håber du brugte Pepsi - det er den bedste til den ret.

Og rigtige venner er nemlig ikke noget man køber, som tarmrenseren siger i en lille sang, med stort filosofisk indhold

Og en dybtfølt tak til Ellebye, fordi du henledte Fridas opmærksomhed på mit ydmyge væsen

Ram ¤¤¤¤ din IKKE købte ven (godt og vel)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-03-04 22:46

>Tedd.

Nej Tedd - opskriften er ikke en Paté

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-03-04 22:48

Åbentbart ikke mere patetisk - end at den lille arrige
Teed han bjæffer - og er med på en kigger

Lidt ligesom "Bigbrother" (always watching) *ROTFL*

Frida...