/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jingchen Knight startproblem!
Fra : SoerenSkyggebjerg
Vist : 1210 gange
200 point
Dato : 07-03-04 00:38

Min far har en ny Jingcheng Knight 45 knallert. (kun gået 700km) Det er en 50cc knallert der er lavet i kina med en 4-takts uoriginal Honda 4-gear motor. Da han købte den, havde den næsten lige været et sted ovre på fyn og blive tunet. Vidst noget med topstykket! Men nu har den meget svært ved at starte/holde sig i gang. Man kan starte den og køre fint på den i et stykke tid. Men så soder tændrøret helt til med olie og knallerten er næsten umulig at holde i gang. Motoren hakker og truer med at gå ud. Men skifter man så tændrøret eller renser det gamle, starter/kører den helt fint igen. Karburatoren er en Keihin med en #70 dyse i, som jeg har prøvet at rense, men uden at det hjalp. Håber der er nogen der kan hjælpe!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 00:45

Det lyder som om den får for meget benzin eller luft et eller andet sted fra.
Karburatoren skal nok indstilles. Det er noget med luftskruen. Den skal stå ca. halvanden omgang ud.

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 00:47

Nej. Det passer ikke hvad jeg siger.........

Prøv i første omgang at købe et tændrør med et højere varmetal.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 01:19

Nej, tændrøret skal hvis det udskiftes have lavere varmetal.
Men, din far blander nok olie i benzinen, han skal være klar over at moderne motorer kun skal have 3% 2-taktsolie i.
Men den knallert har den ikke en oliebeholder, sådan at den selv blander?, og så skal den jo ikke også havde det i benzinen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 01:22

Nååå ja.......jeg mente det på den måde at hvis det nu var på 7, så skulle det op på 8. Det er jo et højere tal, men alligevel lavere...

Mordex.

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 07-03-04 01:50

Altså jeg skal prøve at købe et nyt tændrør med et lavere varmetal end det der er i nu?? Der sidder et såkaldt Thunder A7TC tændrør i nu. Skal jeg bare købe samme type med lavere varmetal i NGK?? Der skal jo ikke blandes olie i benzinen, da det jo er en 4-takt motor!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 01:54

Du skal købe et hvor det er 8 i stedet for 7.
Tag dit gamle tændrør med til forhandleren, og sig at du skal have et med et lavere varmetal.

Jeg ved ikke om et NGK vil passe, men det ville være mærkeligt hvis det ikke gør........ Spørg forhandleren

Mordex.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-04 02:46

Ja klokken er vist formange, det jeg mente var din far blander vel ikke olie i?
For en 4-takt soder jo ikke til med olie, undtagen der er slidt noget, olieringe (den nederste stempelring) ventilstyr, eller andet.
Og så vil der også være et for stort forbrug af motorolie, hvis en af de ting er slidt, og så hjælper det ikke ret meget med tændrør, man skal jo finde fejlen.
I må da også kunne få at vide hvad der er lavet ved den.
Der er jo en dansk forhandler af de knallerter, men i har vel en instruktionsbog om knallerten.
Er det en JC50Q-5 eller JC50Q-7 eller PBR
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 07-03-04 11:25

Det kunne faktisk godt tænkes at der er noget slidt i den, men den er jo helt ny, så hvad skulle grunden være til det? Min far er ikke så glad ved at åbne for cylinder/topstykke, da han så skal skifte pakninger som vi ikke har! Det er en JC50Q-8.

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 07-03-04 11:45

Kan det ikke være dysen eller luftskruen?? Man skulle jo tro at den får for meget eller for lidt benzin. Det er vidst topstykket der er blevet planet. Når man planer et topstykke, skal den så ikke have mere benzin?

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 07-03-04 11:45

Kan det ikke være dysen eller luftskruen?? Man skulle jo tro at den får for meget eller for lidt benzin. Det er vidst topstykket der er blevet planet. Når man planer et topstykke, skal den så ikke have mere benzin?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 12:16

Det havde været smart, hvis i ringede til sælger, og fik helt nøjagtig at vide hvad, det kunne jo være at han godt vidste den fejler et eller andet, men så vil han jo nok ikke indrømme det.
Næ, den behøver ikke mere benzin, ved planet topstykke, det skaber mere trækkraft, men er lidt hårdt for lejerne, men et nummer koldere tændrør sker der ikke noget ved at få, da den er lidt tunet.
Næ, det kan ikke rigtig være dysen eller luftskruen, luftskruen er kun til tomgang, og den går vel ikke lang tid i tomgang, og dysen er jo nok ikke skiftet(måske svær at skaffe), men hvis den er for stor, kan tændrøret da godt blive mere sodet, men ikke oliereret.
http://www.piekary.net/~fogg_wb/
http://us.jincheng.com/jc50q-8.htm
http://knallert.krolle.dk/knallert%20gal.htm
www.kurts45ere.subnet.dk/Data%20for%20Jincheng.doc
Det er vigtigt at lægge mærke til om den bruger smøreolie, det kan jo også ses på udstødningsrøgen, som gerne må være hvid, men ikke blåsort, da det indikerer at nederste stempelring nok er knækket. Det er en skrabering der er "dobbelskrabende", og skal holde olien ned i bundkarret, så den ikke fiser op og bliver forbrændt.
Men stadig er det da vigtig at finde den Danske forhandler, og spørge ham.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:13

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 29-05-04 17:39

Tak for svaret pallebhansen.