/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Ftp via router og switch
Fra : BS
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 06-03-04 21:36

Den gamle var sådan at jeg bare skrev min ip så komme jeg ind i min ftp på computeren men nu skifte jeg til adsl og køre med cybercity router og købet en switch og nu kan jeg ikke bare skriv min ip og komme ind fordi at fra nette til routeren har den ip jeg skal bruge og switch give en af min computer 10.0.0.2 og hvordan kommer jeg in d til min pcer igen som før ??????
M.V.H Brian

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 06-03-04 21:48

ok først skal du åbne port 21 i din router ..
Og for det andet skal du bruge den ip der står inde på www.myip.dk til at connecte til din ftp-server husk ftp:// foran

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-04 23:26

Hvorfor alt det bøvl med at huske på hvad det nu var for en side man kunne læse sin IP adresse på?
Lav din egen lokale opstartsside, med link til de steder du bruger oftest, og sætte dette script ind på siden, så vil du altid have din IP adresse ved hånden.

<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript" src="http://www.hostedscripts.dk/scripts/basic/basic.php4?uid=1&showip=1">

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 10:14

Dette kan ikke lade sig gøre med en switch, du bliver nød til at købe dig en router for at få det til a' virke på den måde du gerne vil have det! ... når du har købt din router så konfigurer den så din router får en bestemt IP fra routeren og det samme med din computer (bare en anden IP selvfølgelig...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-03-04 10:10

Hej BS, har du fået løst dit problem?

Ellers så skal du kigge på den problemstilling der hedder global IP og lokal IP, for at få adgang til din ftp server ude fra nettet.

På din egen pc kan du skrive LOCALHOST eller 127.0.0.1 for at komme ind på din egen FTP server, via FTP porten.

mvh. Per