/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Placering af carport
Fra : quinde37
Vist : 954 gange
40 point
Dato : 26-04-02 16:03

Hej!

Vi skal have opført en carport større end 50 kvm. Carporten skal placeres 2,5 meter fra naboskellet. Skal udhænget på 60 cm. starte ved 2,5 meter eller er det de bærende konstruktioner, som skal stå 2,5 meter fra skellet.

Mvh

Søren og Karen

Accepteret svar
Fra : shub

Modtaget 40 point
Dato : 27-04-02 00:54

Du kan finde svar på dette og andet omkring byggeri, bl.a. på dette site:

http://www.brandinfo.dk

Kommentar
Fra : arkitekten

Dato : 03-05-02 14:22

Hej Søren og Karen
Det var en noget stor carport. Først, det samlede areal af jeres udhuse og carport må som hovedregel ikke være større end 50 m2. Derfor skal I søge om dispensation hos kommunen. Afstanden til skel på de 250 cm regnes fra 50 cm udhæng. Udhæng derudover kan være nærmere. Arealet udregnes med de 50 cm udhæng. Der er ikke nogen brandkrav så lad jer ikke forvirre af al den brandinfo.
Hilsen Per

Kommentar
Fra : arkitekten

Dato : 04-05-02 09:46

Hej Søren og Karen igen
Inden jeg får sat en lavine i gang må jeg korrigere mig selv. Jeg var for hurtig.
I skal hvis carporten skal være så stor , over 50 m2, søge om dispensaion. I vil have carporten 250cm fra skel. Så er udhængets afstand gældende. Når man beregner carportens areal er de første 50cm hele vejen rundt "gratis", også hvis udhænget kun skulle være 25cm.. I alle tilfælde skal det samlede areal af alle bygning på jeres grund holdes under udnyttelsesgraden. Alt det kan I få oplyst i kommunen. Jeg er gået ud fra at jeres hus er af mursten og der ikke vender vindue ud mod carporten tættere end 250cm. Brug i øvrigt kommunens rådgivning mht. højder osv.
Jeg fik hermed rettet nogle urigtigheder fra mit forrige indlæg.
Hilsen Per

Kommentar
Fra : bluenote

Dato : 26-01-03 16:31

jeg er meget interesseret i hvordan man måler grundarealet ud til carport, således ar den står korrekt, d.v.s.
stolperne står lige overfor hinanden. hilsen h.b.