/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Klipning af Yorkshireterrie...
Fra : fridaflip
Vist : 5702 gange
178 point
Dato : 05-03-04 10:48

Er der nogen der ved om der findes en guide til, hvordan man selv klipper sin yorkshireterrie??

Man skulle jo ikke synes, at det er særlig svært - og derfor har
jeg lige forsøgt mig med min lille yndige tæve...men desværre ligner
hun nu i stedet een der har fået en kemokur

Frida...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 10:54

Dyreplager

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 10:58
Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 11:08

Tak Sune, men jeg er altså ude efter en specifik guide/manual
til hvordan man klipper en bestemt race

Frida...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 11:10

Så må du sku finde den selv for jeg skal ud i køkkenet og lave forloren harer til et forældrekomsammen arrangement senere på dagen God Jagt Mvh Sune

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 05-03-04 11:33

du skal find ud hvilken "frisyre" din stakkels hund skal have og når du har fundet ud hvilken race den skal ligne - husk denne gang at vælge en race der skal klippes - så går du på biblo og låner en bogen om den race for der står normalt hvordan man klipper - dog skal du hyske at det er ikke uden grund at hunde trimmere står i lære i mange år - held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 11:54

>ulrika.

Nu var det sådan set for at slippe for at skulle på biblioteket, at jeg smed 100 point i dette spørgsmål, men tak for tippet og du behøver ikke skrive "stakkels" hund - hun er skide ligeglad - det er mere mig der er træt af det - og gerne vil gøre skaden god igen.....

Frida...

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 05-03-04 11:57

troede bare den gerne ville være en Yorkshireterrie

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-03-04 12:01

Øvelse gør mester....;-D.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-03-04 12:47

prøv og kontatk følgende: Norsk Miniatyrhund Klubb på tlf.: ++ 47 63 90 28 07

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 05-03-04 13:07

Problemet er jo nok at en Yorkshireterrie slet ikke skal klippet, jeg tror bare du må rette til så godt du kan.
Hvorfor vil du egentlig klippe den?
Bodil

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 13:47

"Vil klippe den" Hun har ski gjort det

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 14:06

Ja det er sket desværre
Vil dog lige indskyde, at hunden (Frida) tog fejltagelsen med ophøjet ro - og valsede glad væk fra åstedet med sin nye trendy "hair-do".

Hun er sån lidt øh...overdreven udadvendt og lader sig derfor ikke gå på af en dårlig frisør (mig)

Tjaa hvorfor vil jeg klippe hende?? Det vil jeg da fordi hun ellers ikke kan se en skid - og osse lidt fordi jeg så en sød yorkshireterrie på "Animal Planet" med et meget flot pandehår....

Frida

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-03-04 14:40

Uha... jeg skamklippede engang min islandske fårehund!!! Siden har jeg holdt mig langt væk fra hunden, når jeg er udstyret med en saks!

Hvis din yorkie skal have trendy pandehår tror jeg bare du skal ultrafrisere det, evt. sprøjte med siliconespray (vi har noget glimragende noget til ponyene!!!) og så kun klippe spidser!

...og så må hun have badehætte på når I skal med mig og Gandalf i hundesvømmeren!!!!

Christina

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 14:48

*LOL* Ja en badehætte var måske løsningen, men det der med hårprodukter har jeg altså prøvet - og det var ej godt. Hun kører lige en tur med hovedet langs gulv sofa osv. - hvorefter hun ligner en Tasmansk Djævel med PMS

Nå pyt.... vi venter og ser om ikke hun bliver fin igen - og næste gang bide i det sure æble og betale for hendes skønhed...

Frida...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-03-04 18:29

Jeg synes da, at yorkshireterriere plejer at gå med sløjfe i pandehåret, -hvorfor kan hun ikke det? -Altså, hvis det engang gror ud igen.....
Men ellers, joo, terriere skal da trimmes, -ikke klippes. Det kan vel læres. --Tag hende med til en "rigtig" frisør og fortæl på forhånd, at du vil overvære seancen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 18:37

Nej for pokker da Birgitta...En yorkie skal ikke trimmes, men det er da
rigtigt at de ofte går med sløjfe. Desværre har min bestemt sig for at det slet ikke er noget for hende...Jeg har ellers et helt bjerg af forskellige søde/sjove sløjfer og spænder - men de sidder max 2½ min - så har hun mestret at flå den af....

Jeg må nok se i øjnene, at jeg skal kigge på en mindre køn yorkie i et passende stykke tid endnu - og så tage hende med til en rigtig hundeklipper og lure de forskellige teknikker af.....

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 18:50

De er da søde med sløjfer...men jeg næner ikke at bruge stramme elastikker bare for yndighedens skyld...og derfor vil jeg gerne lære at klippe hende selv.
Desuden får de et lidt mere hvalpet udséende når de er frisket op med en klipning

http://www.hundezeitung.de/bild/yorkshireterrier.jpg

Frida...

ps. lader tråden stå lidt endnu - måske der dukker et super link op

Accepteret svar
Fra : lunadc

Modtaget 178 point
Dato : 05-03-04 19:49

Prøv at se denne link,http://www.ytca.org/grooming_clips4.html
det er godtnok på engelsk men mon ikke det går.
Hvis du alligevel har "hakket i det" kan det da kun blive bedre.
Bodil

http://www.ytca.org/grooming_clips4.html

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 19:57

Tak for svaret lunadc
Godt jeg ikke lukkede spørgsmålet. Det var jo lige hvad jeg havde brug for - og derfor får du lige mine småpenge (point) oven i de 100.

Frida...

Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 05-03-04 21:38

hej Frida !

Desværre nåede jeg ikke at svare dig før du lukkede spørgsmålet, men jeg vil alligevel godt fortælle dig hvordan man klipper en Yorkshire Terrier. Der er flere måder at gøre det på, så det kommer an på om den skal være "meget kort" eller nærmest "hvalpeklippet".

Vil du have den meget kort: Klip med en Oster klippemaskine med skær 7. Start ved nakken, og klip hals, ryg, sider kort. Klip poterne med en saks, på hver side af neglene, og under trædepuderne, og red håret nedover poten, og klip det væk som stritter udenfor. Klip den yderste trediedel af ørespidsen tæt, med et skær 15, både på yder og inderside. Vask og føntør nu hunden. Håret på benene skal gradueres, så det passer med det helt korte på kroppen.
Dette gøres med enten saks eller efilersaks. Du kan nu vælge at sætte toppen med elastik, eller klippe hovedet pjusket.

Hvalpeklip: Poterne laves som før beskrevet, og ørene ligeså. Hunden vaskes og føntørres, og nu klipper du hele pelsen med saks, nøjagtig som en frisør laver etageklip. Du tager en tot, start ved nakken, den klipper du så kort eller lang, som du ønsker, herfra fortsætter du hele hunden igenem, red lidt af den sidste tot med, og klip den næste i samme længde. Så bliver det et flot resultat.

Jeg håber du kan finde ud af denne vejledning, og ellers kan du henvende dig til en af Danmarks Professionelle hundefrisører, som findes i hele landet. Det er ikke så dyrt som man måske tror. Hos mig koster vask og klip af en Yorkshire terrier 350 kr. Og det er incl. ørerens og negleklip

Fin din egen frisør her http://www.lhs-dk.dk/

Karin

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 21:55

Hej Karin...

Hvis du stadig kigger med - så kig lige ind i denne tråd...

http://www.kandu.dk/dk/spg/34845

Frida...