/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Er min kat stor?
Fra : AndersTvede
Vist : 608 gange
50 point
Dato : 05-03-04 09:13

Jeg har en kastreret sort hankat på 17 år. den vejer 13 kg, og slæber næsten maven hen ad jorden. er den for tyk? og hvor gammel kan en kat blive?

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 05-03-04 09:19

hvad tror du selv.. den er alt for stor det er SNYD for den... kendte en der blev 19 men så var sgu os slut den så ik for godt til sidst.....

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-04 09:23

Det er ikke ualmindeligt at en kan kan blive 16-17 år.
At den slæber maven hen ad jorden skyldes sikkert at maveskindet hænger, det kommer det ofte til at gøre på kastrerede hankatte. Alderen har sikkert også sin indflydelse på hængebuen.
http://www.britishshorthair.dk/dk_omkatte.htm
mvh ans

Kommentar
Fra : ScaryMary

Dato : 05-03-04 09:35

Ja din kat er alt for tyk. Min egen vejer 10 kg,og dyrlægen har lige sat den på diæt.
Du ved det vel også godt når maven nærmest slæber hen af jorden

Kh Lena.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-03-04 09:44

det kommer an på, hvilken katterace det er.
Vi har en kartheuser; de er store og tunge. Det er helt normalt (siger min dyrlæge)

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 05-03-04 10:08

Hej!
Jeg synes at du skal nyde din dejlige kastrat, mens du har ham. Det er en lang levetid og det ville være synd at sætte sådan en aldrende kat på diæt. Nyd ham i den tid han ligner et hængebues. ...Det kan vi også komme til at ligne i den årgang.
Pøj med ham! Jeg ville gerne kunne se et billede af dejlingen!!!!
Mvh La.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-03-04 10:08

Som ans så rigtigt skriver får kastererede hankatte ofte hængemave, og de bliver meget nemt overvægtige, og det er synd for katten, så måske skulle du overveje at give den et leight produkt.
Min gamle kat blev 21 år så hvis du passer på ham kan du have mange gode år endnu, men overvej lige at sætte ham lidt på diæt.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 11:19

Men er det ikke stadig et problem med slaskehuden der stadig hænger på jorden for den strammer sig velsagtens ikke op igen af sig selv ??Du må spænde en lille dukkerulleskøjte om bugen på den når den skal ud på tur
Mvh Sune

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-03-04 11:21

når jeg ser ud af mit vindue, så ser jeg også mange mennesker det er "synd" for. Sådan en gammel kat er da kræsen, det er ikke let at sætte den på en diæt, uden at det vil være synd. Hvis det er muligt så lad den få LIDT mere motion.
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-03-04 11:21

Eller et bælte *SS*

Hilsen Stormfeldt

Godkendelse af svar
Fra : AndersTvede

Dato : 05-03-04 11:27

Tak for svaret ans.