/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Underlig oplevelse m/Nokia3410 Debitel
Fra : Simmaster
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 04-03-04 10:42

Hej
Jeg havde en mærkelig oplevelse da jeg skulle åbne en nokia 3410, den var låst til Debitel.
Da Jeg havde tastet koden ind for at låse den op, skriver den "telefon ikke begrænset". Fint nok tænker jeg, og sætter mit sonofon kort i telefonen for at tjekke at den nu også er låst op. da jeg tænder telefonen får jeg den besked at det er et ugyldigt simkort. Nogen der ved hvad der sker? har ikke oplevet noget lignende før.

Jacob

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 04-03-04 11:21

jeg går ud fra at du er unlocker
prøv at unlocke med den med kabel
og program (som man gjorde før det var muligt med kode)
og har du mulighed for det så prøv at test om den kan med andre sim kort
Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 11:25

Det er fordi næsten alle DEBITEL telefoner er låst på lås 4. Det burde du vide når du er unlocker.
Du skal bare regne koden ud til lås 4 og så taste den ind. Så kan du bruge den igen.
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 11:26

Jeg unlocker kun til husbehov... he he

Brugte Ultimate.
Har prøvet både sonofon og orange kort i den, virker ikke.
Skal man gøre noget specielt med Debitel?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 11:30

Hvordan regner jeg den ud til lås 4? da det jo er en dct3 telefon kommer der jo kun en kode.... skal jeg bare slutte koden med +4?

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 11:33

Nope.. Men hvis du sender Imei nr skal jeg give dig koden!
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 11:35

Vil du ikke godt hjælpe mig så jeg kan finde ud af det en anden gang, lad os sige jeg bruger ultimate, hvad skal jeg så præcist gøre?

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 11:36

Jeg har ikke sat mig ind i hvordan man gør med ultimate. men jeg vil da gerne prøve, men så skal du alligevel sende Imei nr.

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 11:39

SEnder du Imei nr??

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 11:40

Du kan også bare forklare mig hvordan man gør med feks. Code calc 3.5 by cybergsm, eller smartdct4calcv218, har ikke imei nummeret mere, så jeg skal bare have en generel guide af dig, sendte min ven videre da jeg jo ikke ku åbne den.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 11:42

eller det program som du har liggende på din hjemmeside, det gør ikke så meget hvilket.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 11:46

Du kan da få mit imei nummer det er også dct3, hvis det kan hjælpe dig med at guide mig....
så kan du bare lade som om den er låst til debitel. 351106807935341 he he...

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 11:46

Lad os tage et tilfældigt nr....
dette er låst til Debitel.
Lås1 er
#pw+9433240994+1#
lås 4 er
#pw+8842023731+4#
Nu skal jeg kikke på hvordan man bruger dette i ultimate...

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 11:47

Tak skal du have det er fedt du vil hjælpr, venter med spænding på en forklaring...

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 12:09

Nu har jeg forsøgt om jeg kunne gøre dig kunsten efter med diverse programmer, men når ikke frem til samme resultat som dig, jeg får Lock 1 og 2 men ikke nogen 4, skal man bruge det der Gid1, og hvad er det?

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 12:09

Jeg skal nok kikke på det, men jeg er nød til at gå på arbejde nu. Kommer tilbage i aften efter klokken 22:00
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 12:12

GID er lås nr 2. som bruges i enklete lande. men ikke i Danmark. Her bruger vi lås 1 og Lås 4.
Du kan ikke finde det program som jeg bruger da det ikke er gratis. Det koster 500,- kr, men hvis du vil købe det kan jeg godt formidle kontakten for dig og du får det op at køre i din egen telefon hvis du har en DCT4 telefon selv.
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 04-03-04 12:21

Hej hello (DAN)
forstår jeg dette rigtigt --- programet du omtaler kommer i ens dct4 telefon og kan så regne koder ud til andre telefoner ---

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-03-04 12:24

Ok, Dan du skal have mange tak for hjælpen, nu har jeg ikke DCT4 telefon, men hvis du kan formidle kontakten til mig vil jeg gerne købe et program til pc, der kan gøre det.

Jacob

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-03-04 22:59

Til Openphone_unlock
Ja det er et lille program i JAVA som kan regne koderne ud til ALLE nokia telefoner. Du lægger det bare ind i telefonen som et spil. Den kan regne koderne ud til lås 1 + 2 + 3 og 4. (DCT3)
og normalt 1 til 7 på DCT4. Prisen er 500,- kr.

Til Simmaster
Jeg har ikke kunne finde ud af hvordan det virker i ultimate endnu. men jeg skal da lige prøve igen i morgen da jeg har mere tid der....
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 05-03-04 17:22

helloo Dan
hvor kan man læse mere om det omtalte program og evt købe det.

( her under er bare en oplysning om du kan bruge det til noget ved jeg ikke))
ang
kode til det tilfældige emei nr

den kode du kommer frem til
kommer i ultimate ved at regne koden ud til TDC (23801)
til debitel (23800001) kommer den med Kode #pw+5722064333+1#
(men det hjælper jo ikke meget når man skal bruge kode 4 til debitel)
hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 05-03-04 22:06

Der er ikke noget sted du kan læse om det program. Det er blevet udviklet af en Dansk unlocker. har du spørgsmål svare jeg gladeligt på det her..
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 05-03-04 22:51

kan programet klare andre mærker end nokia
og understøter det de 8 sifrede netwærks koder (nye / gammle debitel)
kan det kun bruges fra en nokia dct4 telefon.

hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 06-03-04 08:19

Det er "kun" til Nokia telefoner.
Og ja det understytter de 8 cifrede netværkskoder. til eks. Debitel 23800001
Og det kan bruges til både DCT3 og DCT4 telefoner!
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 07-03-04 17:32

selve programet kan det liges i en dct 3 telefon eller skal det være dct4
og hvor kan det evt købes ?
hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 07-03-04 23:06

Det kan ligge i en DCT4 telefon da det køre på JAVA. Det er der ikke i en DCT3.
Programmet kan købes af mig!
Hilsen Dan

Accepteret svar
Fra : helloo.dk

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-04 01:28

Som lovet kommer her løsningen til DCT3 telefoner låst til debitel....
Gå ind på min side www.helloo.dk eller http://www.helloo.dk/DCT3/udregn.asp og tast Imei nr. på den ønskede telefon.
I Netværkskode skriver du 2380130FFFFFFFF
Så får du en kode frem. #pw+XXXXXXXXXX+1#
Husk at lav det sidste 1 tal om til et 4 tal. Så er den hjemme...
Hilsen Dan
Håber det hjælper dig!

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 16-03-04 21:06

...der er lidt døde sider og links på din hp, men det ved du vel??? (--->> DAN)

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 16-03-04 21:30

Ups... Beklager de dårlige link på siden.. Skulle være rettet nu....

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 16-03-04 21:32

np, vi må jo hjælpe hinanden....... sås

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 16-03-04 21:34

>hjælpe hinanden

Det er en dejlig indstilling.. Det er jo også derfor jeg unlocker alle nokia telefoner GRATIS..

Hilsen Dan

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 16-03-04 21:35

hovhov..... jeg er på SU............

:O

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 16-03-04 21:38

jeg tager kun 50,- skal jo lige tjene mine kabler hjem........*fnis*

jeg udnytter desuden kun ældre og andre der ikke selv kan finde ud af det.........

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 17-03-04 18:26

Tak for svaret helloo.dk.

Du er for sej til det her.
Det link her hjælper mig virkelig meget.
Jeg bliver lige nød til at spørge... Er der nogen mulighed for at jeg kan komme til at eje det program, så jeg er fri får at gå online for at låse op? He He....

Jacob

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 17-03-04 20:08

Ja.. 500,- kr..
Hilsen Dan