/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundeforsikring Sverige
Fra : qfha
Vist : 1380 gange
50 point
Dato : 04-03-04 09:17

Er der nogle, som har erfaring med hundesygeforsikring, og opdrætterforsikring tegnet i Sverige.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 10:32

Jeg tror du får det bedste svar ved henvendelse til Dansk Kennel Klub, de må helt sikkert kunne vejlede dig:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 04-03-04 10:40

hvad vil du egentlig vide?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-03-04 10:52

Ellebye,
DKK har ikke noget at gøre med forsikringer af hunde og opdræt. De har dog et mindre samarbejde med en dansk forsikring, som jeg ikke finder tilstrækkeligt. Her i landet er det ikke muligt at forsikre som opdrætter, og hundesygeforsikringerne er efter min opfattelse ikke tilstrækkelige, og dyre. For nogle år side hørte jeg om disse forsikringer i Sverige, men kan ikke rigtigt huske, hvorledes det fungerede. Derfor kunne det være interessent (selvfølgelig kun for hundefolket), at høre hvilke erfaringer andre hundeejere havde gjort sig desangående. F.eks. Hvad koster det, hvilken dækning gives, fungerer det i praksis. Det var vist også svar til Ockendon.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 04-03-04 11:01

Uden og skulle vide det, regner jeg da med at en forsikring som er tegnet i Sverige dækker for hunde/personer som er bosat i landet...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 11:02

Jeg kan kun medgive dig at forsikringen er alt for dyr, jeg betaler ca. 1400 kr/år, dog incl. sygeforsikring, hvis den skulle komme til skade under opdræt, det vi selv går til med hunden, dog begrænset.

Men når du nu skriver opdræt, er det så avl du tænker på?

Men kan man overhovedet tegne en forsikring i eks. sverige der gælder i danmark??

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-03-04 11:13

Ja, når jeg skriver opdræt, er det egentlig en kennelforsikring incl. opdræt af hvalpe. Det findes ikke i DK. Når man har en kennel og skal have alle sine hunde sygeforsikret til en pris pr. hund, som een hund normalt koster, er det stort set ikke til at betale. Det kan i hvert tilfælde ikke betale sig, for sandsynligheden for at flere bliver syge er jo ikke så stor.
Det du nævner, er deltagelse i arrangementer, som et supplemet til den almindelige ansvarsforsikring. Det koster visse steder et tillæg.
Vi er jo medlem af EU, så det skal kunne lade sig gøre, og det er også det, jeg har hørt om tidligere.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 11:36

Lige til din orientering omkring hvor og hvem man kan tegne forsikring igennem.
Så er spørgsmålet om der er nogen udenlandske der er registreret efter en dansk lovgivning.

----------------------------------------

§ 2. Forsikringen skal tegnes i et forsikringsselskab, der er medlem af »Foreningen af forsikringsselskaber til overtagelse af lovpligtige ansvarsforsikringer for hunde«. Ethvert ansvarsforsikringsselskab, der er registreret i overensstemmelse med lov nr. 630 af 23. december 1980 om forsikringsvirksomhed, har adgang til at blive medlem af foreningen. Ansvarsforsikringsselskaber, der er medlemmer af foreningen, er forpligtet til at overtage forsikring for enhver forsikringspligtig, der henvender sig om forsikring til selskabet og vil underkaste sig selskabets almindelige forsikringsbetingelser.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-04 13:56

Min dyrlæge er englænder og hun har lige fået hund. Hun siger at hundeforsikringerne er meget mere dækkende i England og hun vil kontakte et engelsk forsikringsselskab for at høre, hvordan de har det med det danske marked. Hun vil lade mig vide, hvad hun finder ud af.

Men der kan jo nok gå lidt tid før hun finder ud af noget, for hun er ret travl..

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-03-04 16:26

Det er rigtigt, at forsikringerne i England er billigere end i DK. Jeg imp. på et tidspunkt en hund fra GB, og fik fra den engelske kennelklub tilsendt et eller andet umiddelbart meget fordelagtigt forsikringstilbud på hunden. Det var standard til det engelske marked, så jeg interesserede mig ikke meget for dengang. Men det kan man sikkert også. Der må da være nogle forsikringskyndige personer i dette forum, eller nogle som har prøvet det.

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 04-10-04 18:29

Tak for svaret Birgitta.