/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
HJÆLP !!!! måske er jeg dum.
Fra : keno
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 03-03-04 16:19

Hej til alle.
Jeg ved ikke om jeg er dum eller hvad ?? men jeg kan ikke få min bilradio ud.
Det er som om den er "født" med denne radio,radioen er en blaupunkt med kassettebånd en rigtig gammel en.Jeg har købt en ny Sony med cd og vil gerne have den sat i, men når jeg ikke kan få den gammel ud,ja så har jeg jo et problem
Jeg har prøvet alt.Bilen som radioen er i er en VW Passat årgang 83,så jeg tror ikke at radioen har været der altid.Hilsen Keno.

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 03-03-04 16:21

Du skal formodentlig bruge to metalstænger til at få den gamle ud. De skal stikkes i nogle huller i siden (foran) af din bilradio, og dermed åbnes der en "klik-lås", så du kan trække den ud.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 03-03-04 16:23

Bilradioer har normalt 2 gange 2 små huller i siderne, alternativ et fladt hul i hver side. Der skal man stikke enten en bøjle ind (ved de to gange to huller, alternativt en nøglelignende blikdims i det flade hul. Så udløser man låsen der holder bilradioen.

Visse gamle radioer i gamle biler (undskyld) hænger fast vha af møtriker under volumenknappen/stationsknappen (ved gamle radioer. Knapperne kan trækkes af.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 03-03-04 17:25

prøv at spørge der hvor du har købt bilen de har sikkert de metalstænger som du skal bruge for at få radion ud,det ligner et stykke rundjern med en facon som passer til de huller som er i radioen.de skal bare stikkes ind og radioen følger med ud.Hvis problemer så skriv igen da jeg muligvis har de bøjler fra en gammel radio.
held og lykke.
mvh eskild

Kommentar
Fra : keno

Dato : 04-03-04 08:49

Hej igen.
Jeg kender godt disser 2 metalstænger som man bruger,men jeg tror ikke at de kan bruges på denne model ?? Det som 3773 skriver at man kan tage volumenknappen og stationsknappen af, det kan jeg GODT på denne model.
Så det du mener 3773 er at jeg kan skruge en slags "skruge" af inde under volume og stationsknappen er der rigtig ??
Hilsen KENO.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-03-04 09:04

Jeg mener nu det var to møtrikker der sad under volumen knappen og ditto under stationsknappen. Men det er kun på gamle gamle radioer. De nye sidder i sadan en ISO dims der er klemt ind i huller. Og der skal du almindeligvis bruge en "udløser" i form af enten u-bøjlen eller sådan en nøglelignende blikdims.

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 07-03-04 14:10

Tak for svaret 3773.