/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Høje hastigheder på en Yamse..
Fra : keddeyamse
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 02-03-04 19:52

Hey ville høre om der var nogen her som har haft en gammel yamaha til at få rigtig stærkt.. og hva var der så gjort ved den.. min har jeg haft oppe på gætter max 95. der er 44,5 16 indsugning og kaburator, 210 dyse, 13-39. proma udstødning..

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 05-03-04 19:49

hej keddey yamse
jeg havde engang en yamse som var mega syg. jeg havde en spicial cylinder (en 43mm alu), som jeg havde forbedret ovre på mit arbejde. jeg havde lavet nogle meget meget større skyldekanaler, og jeg lavede også om på hullerne i stemplet, så de passede til den nye cylinder. jeg havde også en 20mm kaburator og en 21mm indsugningsplade og en forbedret membran, som jeg også selv lavede.
alt efter hvorfor en gearing jeg havde på kunne den køre mellem 120-130km/t, med et mega syg træk (de fleste scootere kunne ikke følge med) :) det eneste problem jeg havde var at min proma-potte heletiden smeltede, da den ikke kunne klare min syge motor :)

hilsen Banshee
gs 500e