/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Info om ORGINALE DELE!!
Fra : keddeyamse
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 02-03-04 19:12

hmm nu gider jeg ikk det T sdsdof hansen lort mere.. kan da ikk passe at den kan køre i 5 min "og det er kun 5 min" så begynder den at gniste blåt ved platin.. HVOR KAN MAN FÅ ORGINALE YAMAHA "fs-1" dele?? findes der hjemme sider ??

Kommentar
Fra : smut

Dato : 02-03-04 19:19

jeg tror desværre ikke der laves ret mange original dele til yamaha fs1 mere men mon du ikke kan få nogle platiner det burde de da stadig lave prøv hos den lokale knallert mekaniker

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-03-04 19:22

Har du også skiftet kondensatoren ??mvh Sune

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 19:25

ALT er skiftet, lys spole, føde spole, paltin, kondensator. man kan godt få orginale dele stadig det er bare lidt besværligt. bor ude i en mindre by.. "Broager" og i sønderborg ligger kajs mc som er yamaha forhandler.. de har det men det ska bestilles hjem.. men er der ikk en hjemme side...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-03-04 19:26

Hvis ikke er det derfor da den så er gået og ikke kan tage den spænding der er for meget og derved brænder platinerne af Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-03-04 19:31

Hvad med denne side http://www.fs1e.co.uk/

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 19:35

hmm helst dansk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-03-04 19:44
Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 19:52

okay... hey fed side der troede jeg ikk man kunne

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 02-03-04 19:53

Hvis du ønsker originale YAmaha dele vil jeg foreslå du kontakter Nyrup Knallert Service, det er en sand guldgruppe af nye Yamaha stumper.
http://www.nyrup-knallert.dk/index.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 19:53

De lokale forhandlere køber jo selv ved THansen?
Og Thansen har jo også orginal kondensator og platinere, du skal jo bare give lidt mere, og ikke købe de billigste.
Og når den gnistrer, er der kun en fejl, og det er jo kondensatoren, og det skyldes nok slet ikke at den fejler noget, men at du har sat den på den forkerte side af platinforbindelsen, den skal jo sidde "over" platinerne, for at skåne dem, og selve kondensatorens metalhylster skal jo derfor også have god forbindelse til stel.
Se så at få den rigtig monteret, og kom ud at køre, og lad være at være sur på THansen (selvom han også laver noget lo..), for jeg har kørt med både dyre og billige sæt uden problemer.
Og glæd dig over du har den knallert i Danmark, der kan fåes flest reservedele til.
http://www.yamaha-motor.dk/dealerFind.cfm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 19:57

den sidder rigtig på lige til at starte med gnistede den ikk blåt.. den køre af helvede til... t svansen har da ikk nogen orginale dele..??

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 02-03-04 20:02

Lige et tillæg til mit sidste svar: ´Nyrup Knallert Service har mange originale dele, han har opkøbt restlagere rundt i landet hos "gammle" Yamaha knallert forhandlere. Vil lige understrege at det er et besøg værd....

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 20:05

gejl...

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 20:09

okay.. og så lige hvordan kan man få den kobling til at lave være med at glide så galt.. har 44,5 på....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 20:17

Platiner er fra fabrikken belagt med et beskyttelseslag, og det første man gør når man monterer, er at tørre dem over på kontaktfladerne med benzin eller lign.
Og til dit NYE spørgsmål.
Der skal være lidt frigang i håndtaget, det stilles ved håndtag eller med skruen ved sneglen, så er der ikke mere der kan gøres. Hvis den stadig glider skal olien af og koblingen skiftes/ændres.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 20:20

skal man vaske platinen i benzin??!?? ohh hvorfor skriver de ikk det.. hmm i min koblin har jeg prøvet med helt ny knast 1 kobling plade 2 jern plade 1 kobling plade og en tryk plade og nye fjedre og så helt ind med de skruger der . har prøvet at lysne snegl helt så den næsten ikk kunne koble ud og den filer stadig helt vildt har os prøvet med olie...

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 02-03-04 20:55

du skal da bare købe de dyrest platiner til din knallert i stedet for de billige...jeg har selv prøvet det med min maxi...de gik også i stykker med det sammen...men så købte jeg de dyre og nu starter de altså først gang....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 22:39

Ja skruerne skal helt ind, nu har du måske kommet til at blande dele fra den gl. og nye model af kobling sammen?, for man skal bruge de rigtige koblingsskruer, så altså nye koblingsskruer til den nye type koblingsknast og så skal de jo også trykke lige hårdt.
Ellers må man jo lægge skiver ind, så koblingsfjederne trykker hårdere på koblingstrykpladen, men det skulle ikke være nødvendig.
Der skal kun være 2-3 mm frigang i koblingshåndtaget, og det kan jo aldrig hjælpe at løsne mere.
Koblingsplader først, derefter friktionspladerne, og til sidst koblingsnavet
På koblingssiden af geartandhjulet findes der en trykplade og en trykskive, som skal monteres korrekt.
Der skal altid være den rigtige mængde Yamaha olie i. Og derfor er det en god ide at udskifte simmerringene ind til koblingshuset, da der ellers kan løbe olie ud.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 03-03-04 14:39

har ny model koblings knast, og skruger dertil. skruger dem bare helt ind. fik at vide at man kunne sætte en ekstra jern plade i så ville den ikk file mere. den gør det heller ikke så galt mere. men den filer stadig når den kommer godt op i omdr... :(

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-04 15:41

Fjedrene skal have ens længde inden for 1 mm, i aftaget tilstand, ellers giver de skævt tryk, der er heller ikke noget i vejen for at bruge de gamle fjedre.
Nu er det vel ikke sådan at du mangler trykskiven?
Du kan måske komme nogle spændeskiver på så fjedrene bliver strammere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 03-03-04 16:20

selvfølig har jeg da trykskiven på.. har os hørt noget om at sætte en og så en halv fjeder på være.. ka man det?? har bestilt ORGINAL platin og kondensator. og en Uorginal lys og føde spole men som var okay sagde min yamaha mekaniker ved kajs mc... delene kommer her på fredag...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-04 19:57

Nej man kan ikke sætte 1/2 fjeder mere på, så vil man ikke kunne beregne om trykket er ens. Har set et sted hvor man kunne få racerfjedre, men acceleration, skal ikke kunne få koblingen til at glide, endda ikke hvis du havde et 15HK tun.
Der må altså være noget der ikke er samlet rigtigt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 03-03-04 22:12

hmm det er meget normalt at en yamaha filer... de store knægte her i byen havde os problemer med det....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-04 22:41

Ja det siges at FS1 ikke har den bedste kobling, men jeg har efterhånden haft en del uden problemer, dem der har haft problemer, har jeg mistanke til ikke har haft kabelet slækket.
Men selvfølgelig kan man ikke køre på baghjulet ret godt, ved at slippe koblingen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 03-03-04 22:44

hmm..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:07

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:10

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-04 07:27

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : keddeyamse

Dato : 25-07-04 18:37

Tak for svaret pallebhansen.