/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Invertering af display?
Fra : dabp
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 15-05-01 16:38

Hey...
Har en 3210 og kunne godt tænke mig at invertere displayet...
Help?!

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 210 point
Dato : 15-05-01 16:48

Hvis du kan lidt tysk står det her:
www.darkpower.de/darkpower/nokia/display/display.htm
(Og ellers hjælper billederne nok lidt på vej ;0)

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-05-01 17:02

Ellers er der noget mere materiale her:

(Nyhedsforum)
http://groups.yahoo.com/group/nokianerds/message/6652
"Sounds like all you'd have to do is remove the polarized filter over the
screen and replace it with a filter polarized at a 90 degree angle to the
original.

Whatever was black will be clear and whatever was clear will be black.

If you use both filters, everything will be black all the time.

Some light will always shine throught the 'black' areas, but not much.

If the filter were easily-removable and diagonally polarized, you'd only
have to take it out and flip it over and it would invert the colors.
Chances are it's nowhere that easy."

- Skal lige siges at jeg fralægger mig ethvert ansvar, hvis din cola bliver varm og din mobilos ikke virker mere er det ikke mit ansvar.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-05-01 17:08

Her kan du få det førnævnte folie sat på for 350'-
http://www.dyfo.dk/produkter/losdele/folie/index.htm

Og ellers kan du for cirka 300'- få en anden farve i, f.eks blå:
http://www.dyfo.dk/produkter/nokia/3210/index.htm

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-05-01 17:09

Glemte lige et sidste link, til hvordan du selv kan lave det der med farverne
http://www.kll.subnet.dk/304241.htm

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-05-01 17:17

Fandt lige en guide til, dette er dog til at ændre farven til blå/rød. Men det kan jo være du synes det er sejere
http://www.mobil-siden.dk/nokia/blaatlys.asp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-01 20:08

Gjorde det i forgårs...

Du skal først have fat i et større stykke af det hersens display folie jeg
fandt min i en gammel spillemaskine ala gameboy der alligevel var gået i
stykker hvis du vil have blå baggrund og hvid skrift skal du nemlig drejeg
dit display 90 grader og ikke bare vende det om

For at få folien af dit display skal du pille det ud så du kun står med
display "glasset" og ikke mere så putter du det under VARMT vand det for
limen mellem folien og glasset til at slippe (folien sidder på forsiden af
displayet og er gennemsigtig) lav derefter et nyt efter skabeon af det gamle
(må gerne være lidt større men ikke større end selve displayet lad være med
ate lime det fast men læg det tilgængæld oven på displayet og "klik" rammen
ned over og sæt så resten af telefonen sammen... du kan også lave baggrunden
vinrød, lyserød, lysegrøn, armygrøn og mere du skal bare dreje folien til du
finder den rette farve men prøv altid farven på telefonen før du skærer ud
det gør du ved at sætte displayet i rammen uden folien på og bagefter sæt
batteriet på kontakterne uden at sætte rammen i telefonen så du kun har
printet, displayet og batteriet samlet læg det eventuelt på bordet og drej
til du har farven men jeg anbefaler KLART den blå baggrund med den hvide
skrift

Mvh.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-01 20:18

Hvor meget tror i egentligt jeg kan få for en:

Nokia 3210
V. 5.10
Ikke simlåst
Inverteret display
Alm display medfølger
Vibrator
Evt. 2 batterier kan medfølge
Lille skade i antenne (generer ikke antenne signalet)
Netmonitor kan evt. være inkluderet (kan bla. måle temperatur) (det er smart
nok hvis man ikke har kabel)
Simtoolkit understøttes

Hvad tror i den er værd?

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-01 20:19

Møgelmose skrev:

>Inverteret display

Giv os så en ordentlig opskrift :)
Jeg kan ikke tysk - og jeg har ikke en Gameboy at skille ad :)

>Netmonitor kan evt. være inkluderet (kan bla. måle temperatur) (det er smart
>nok hvis man ikke har kabel)

Er du sikker på du måler temperaturen. Jeg mener det kræver et
specielt batteri.

Spørg evt. i news://dk.marked.privat.telefon.mobil - der ved de nok
mere om priser og så'n...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-05-01 21:36

Jeg ved ikke om du kan engelsk, for hvis du kan gentager
jeg lige linket fra før:
http://groups.yahoo.com/group/nokianerds/message/6652

Og hvis man ikke har foliet (?) aner ikke hvor man jan købe
det, men så er der mulighed for, her at betale nogen for
at sætte det på din mobiltelefon:
http://www.dyfo.dk/produkter/losdele/folie/index.htm
(Hvis du sender dem på ovenstående link en mail kan det
jo også være at de vil sælge dig noget folie)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-01 04:48

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev
> Møgelmose skrev:
> > Netmonitor kan evt. være inkluderet (kan bla. måle temperatur) (det er
> > smart nok hvis man ikke har kabel)
>
> Er du sikker på du måler temperaturen. Jeg mener det kræver et
> specielt batteri.

Har fått temperaturmåling på alle telefoner jeg har prøvd:
5110, 6110, 6150 (både originalbatteri og uoriginalt vibrasjonsbatteri),
6210, 7110 og 8210.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-01 10:29

Erik Einum skrev:

>Har fått temperaturmåling på alle telefoner jeg har prøvd:
>5110, 6110, 6150 (både originalbatteri og uoriginalt vibrasjonsbatteri),
>6210, 7110 og 8210.

Jeg kan også godt få et tal frem på min 3210er, men jeg mener, at det
kun er hvis man har et specielt batteri, at den viser det korrekte.

Der er f.eks. ikke 24-25 grader her, som min telefon ellers gerne
ville have :)

Den er også 100% upåvirket af at ligge et par minutter i fryseren.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-01 10:37

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev
> Erik Einum skrev:
>
> >Har fått temperaturmåling på alle telefoner jeg har prøvd:
> >5110, 6110, 6150 (både originalbatteri og uoriginalt vibrasjonsbatteri),
> >6210, 7110 og 8210.
>
> Jeg kan også godt få et tal frem på min 3210er, men jeg mener, at det
> kun er hvis man har et specielt batteri, at den viser det korrekte.
>
> Der er f.eks. ikke 24-25 grader her, som min telefon ellers gerne
> ville have :)

Generelt så har jeg noen grader varmere i batteriet enn det er i rommet, det
er jo tross alt batteritemp som måles. Og selv i standby med minimalt
strømforbruk, så strømmer det noen elektroner igjennom.

> Den er også 100% upåvirket af at ligge et par minutter i fryseren.

Prøv å legg kun batteriet inni, og litt lenger enn noen minutter. Ev. se når
det er veldig varmt, enten i sola eller etter en lang samtale. Min måler (og
alle de jeg har sett på) forandrer seg, men viser som sagt noen grader
varmere enn romtemp.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-01 18:48

> > >Har fått temperaturmåling på alle telefoner jeg har prøvd:
> > >5110, 6110, 6150 (både originalbatteri og uoriginalt
vibrasjonsbatteri),
> > >6210, 7110 og 8210.
hvor finder i de tal som sku vise temperatur??

Mads

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-01 18:53

MADS POULSEN skrev:

>hvor finder i de tal som sku vise temperatur??

Du skal først have aktiveret menuen Net Monitor - det gøres med et
datakabel. På min Nokia 3210 ligger temperaturen under menu 96. Lige
nu siger den 29 grader - det tal holder altså ikke :)

Der er helt sikkert koldere nu end tidligere på dagen, hvor den også
sagde 25 grader - det samme efter et par minutter i fryseren :)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-01 23:15

Hej

> Du skal først have fat i et større stykke af det hersens display folie jeg
> fandt min i en gammel spillemaskine ala gameboy

Hvis man nu ikke har en gammel gameboy eller lign., hva' gør man så? Kan man
købe sådan noget i butikker eller hva'?

Claus Petersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-01 20:05

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ukh4gtk7e0tver5h2pm2ai7lhg58llg705@news.inet.tele.dk...
> Erik Einum skrev:
>
> >Har fått temperaturmåling på alle telefoner jeg har prøvd:
> >5110, 6110, 6150 (både originalbatteri og uoriginalt vibrasjonsbatteri),
> >6210, 7110 og 8210.

fedt nok.. jeg har en 6110´er, men jeg kan ikke få netmonitor test 20 frem.
den har kun op til 19.. hvordan får jeg de sidste med???

Mads.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-01 13:17

>Hvis man nu ikke har en gammel gameboy eller lign., hva' gør man så? Kan
man
>købe sådan noget i butikker eller hva'?

Ja jeg fandt en side som jeg var lige ved at bestille fra men så fandt jeg
ud af at man kan bruge det fra spillemaskiner o.a. ved at eksperiementere
lidt
adressen er:
http://www.bluebacklight.de/shop2/shop_artikel.php3?svArtikelArt=Zubehoer%20
Displayfolie
du kan også gå ind på www.bluebacklight.de under produkter så kommer der en
liste og næsten aller nederst står der display folie klik der!

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-01 13:28

Men med de priser vil jeg nok anbefale at kigge en ekstra gang efter et lcd
display der sidder i en maskine der er i stykker...... husk at der skal ´jo
porto på....

5x5 cm = 9.90 D-mark en D-Mark er ca. 3.5 kr værd dvs: 35 kr
portoen fra tyskland til danmark er den 10 kr? det er brev!: 10kr

Ialt:
45kr

Inkøb af gammel spillemaskine på loppemarked: max 15kr
porto
0kr (plus evt, benzin hjem til bopæl)

Ialt
15kr
Sparer:
30kr og en masse tid og besvær med at bestille

Finde en gammel spillemaskine i bopæl der ikke bruges: 0kr
Porto
0kr
Sparer
45kr og en masse tid og besvær med at købe og bestille osv.....

Men hvis man alligevel skal have noget nede fra www.bluebacklight.de så kan
man jo få det på samme tid og man sparer porto....

Jeg ved ikke om man kan få det i danmark...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 20-05-01 17:25

Løste det noget? Eller har du opgivet at inventere dit display?

- Tommy

Godkendelse af svar
Fra : dabp

Dato : 21-05-01 00:35

Jeg har opgivet... Jeg sætter bare blåt lys i i stedet for....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-01 01:35

"Lasse Hedegaard" skrev

> Jeg kan ikke tysk - og jeg har ikke en Gameboy at skille ad :)
>
http://babelfish.altavista.com kan bruges i nødssituationer :)

--
Dragon

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-01 08:14

>http://babelfish.altavista.com kan bruges i nødssituationer :)

Men desværre giver den i dette tilfælde ikke et godt resultat desuden står
der at man skal vende folien om det skal man ikke man skal dreje det 90
grader...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk