/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Luxman L 430 forstærker
Fra : sir_kaj
Vist : 1139 gange
250 point
Dato : 01-03-04 12:12

Hi alle her kandu
Jeg mgl. et diagram over en Luxman L 430 / L410 forstærker, da min jo netop er gået itu
Sig nu ikke at jeg skal udskifte den, for det er bare kram de kunne lave i 70,erne.
der er en del points for denne rep manual med div. diagrammer .
helst begge typer da noget fra den ene type passer i den anden

kc

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-04 13:23

......desværre kan keg ikke finde den, men ved hvem der kan lave sådan nogle gamle børger. Har lige fået rep'pet en Nad 7080 fra slut halvfjerdserne.

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 01-03-04 13:28

Hej 3773
Betyder det at du evt kan skaffe en kopi, eller ??
kc

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-04 13:33

Beklageligvis.

Min radiomand skiller såmænd bare skidtet ad og reparerer (det plejer han ihverttilfælde).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-04 13:41
Kommentar
Fra : 2100

Dato : 01-03-04 13:58

Prøv om du kan få denne tilsendt fra dette link.

http://forums.djcafe.com/audio.pl/noframes/read/1080

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 01-03-04 15:42

Hej
3773 , 2100 har været på disse sider , men kan ikke få svar eller kan ej bruge hvad der
står.
kc

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-04 16:16

øhhh, mener du mine links eller 2100's?

Mine links går da fint ind, men diagrammerne duer nødvendigvis ikke, idet det er andre apparater.

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 01-03-04 18:04

Links går fint ind , men diagrammerne passer ikke 3773
Ved den fra 2100 tja ham der skrev om diagrammet har ikke samme mail adresse mere.
kc

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 01-03-04 21:42

Har fundet en Svensker der har diagrammet.
Ser hvad det koster at sende det hertil Dk.
kc

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-03-04 08:12

Kender aldeles udmærket problematikken. Ledte selv efter et diagram til mit tv. Dem kunne jeg finde i Rusland og Holland. Rusland turde jeg slet ikke og Holland hed, send penge først.......!?!?!?

Held og lykke med spillen.

PS: Manden der kan lave den hedder Thorkild, men han er vist på hospitalet lige nu. 75 62 95 77. Men du kan ringe og høre hvornår han forventes hjemme igen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-04 08:40

Hej Sir Kaj, Thorkild er oppe igen. Han kan reparere den for dig, hvis du er interesseret. Han har lige rep'pet en gl NAD 7080 for mig, der havde brændt udgangene.

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 12-03-04 21:20

Hej 3773
Har den adskilt på arbejdet , købte diagram i Sverige, men det er lidt bøvlet at
finde ud af. regner dog med vi får den rep i løbet af næste uge.
Har for travlt til fusk.
Udgangen ser ikke ud til at fejle noget, men der er Dc på højre udgang.
Ved 3 volt kobler sikkerheds relæet fra så man ikke brænder højtalerne af.
alle de store udgangs transistorer ser ud til at være ok ved måling, så fejlen
ligger et andet sted, måske har Thorkild et tip.
kaj

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-03-04 08:20

Prøv at spørg, han er radiomekaniker af den gamle skole, og plejer at være ganske hjælpsom.

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 22-03-04 21:59

Hej igen
Nu virker forstærkeren igen.
Havde flere fejl.
Skiftede de store lytter, der var læk, men det var ikke hovedproblemet.
Der var flere defekte lodninger i forforstærkeren
Enten var der dc på udgangen, ellers var der nul output.
Hvis man vrikkede med hovedprintet kunne forskellige fejl opstå.
Nu kan man spille Black Sabbath så huset ryster igen.
kc

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-03-04 08:31

Heavyyyyyyyyyy

Har selv lige fået fikset en gl +100W Nad. Skal prøve at have den spændt for ved lejlighed.