/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kørekort
Fra : supervaca
Vist : 531 gange
20 point
Dato : 15-05-01 12:35

Jeg er lige vendt hjem efter 14 år i Mozambique i det sydlige Afrika hvor jeg har Kørt MC siden jeg var 12 (jeg er 24 nu), fra en Yamaha MR 50cc op til en Honda XR 600R og en Kawazaki ZX-7R som jeg solgte lige før jeg tog hjem.

Problemet er nu at jeg ikke har noget MC kørekort (den slags brugte vi ikke dernede) og ikke helt kan forestille mig at trille rund foran en kørelære i 17 timer a kr180. er der noget at gøre eller må jeg bare punge ud ? jeg syntes 6-7000 er meget når jeg egenteligt burde kunne bestå prøven imorgen...

Tak for hjælpen,

Supervaca@hotmail.com

Kommentar
Fra : rayando

Dato : 15-05-01 13:00

spørg på dit lokale politikontor,eller en køre lære de ved svaret.......de kender jo reglerne..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-01 11:41

er der noget at gøre eller må jeg bare punge ud ?
Jeps, det er den lange drøje vej !

jeg syntes 6-7000 er meget når jeg egenteligt burde kunne bestå prøven
imorgen...
Jeg vil sige at du skal være heldig hvis du skal finde det til den pris ;o(

Mvh
Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-01 11:50

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9dr10v$2b3$1@sunsite.dk...

> Jeg vil sige at du skal være heldig hvis du skal finde det til den pris
;o(

Og endnu heldigere, hvis du skullle kunne bestå en prøve uden at have taget
køretimer - endsige teoritimer

Bo, VF1000F

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-01 11:59

> Problemet er nu at jeg ikke har noget MC kørekort (den slags brugte vi
ikke dernede) og ikke helt kan forestille mig at trille rund foran en
kørelære i 17 timer a kr180. er der noget at gøre eller må jeg bare punge
ud ? jeg syntes 6-7000 er meget når jeg egenteligt burde kunne bestå prøven
imorgen...

Det kan godt være at du kan styre cyklen, men hvad med at klare dig rundt i
trafikken her i landet?
Hvis man ikke bruger kørekort i Mozambique, så er det vel fordi
trafikbilledet er et helt andet... de færdselsregler der er, de er vel
heller ikke identiske med dem i Danmark.. og her i landet er der MANGE
regler :-/

Kommentar
Fra : supervaca

Dato : 15-05-01 13:43

Jeg glemte vist at skrive at jeg har Bil kørekort og køre hver dag, så det der med dansk trafik.. :)
jeg kan godt forstå man har lavet reglen for at 18 årige med 8 køretimer ikke skal slippes ud i trafikken og slå sig selv (og os andre) til plukfisk. men hvis man virkeligt kan køre så kan en kørelære vel bedømme det på 3-4 køre timer og så sige god for at man tager prøven. Jeg er på ingen måde ude på at få mig et kort uden at kunne køre, jeg syntes bare at 17 køre timer er lidt meget....

Supervaca

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 20 point
Dato : 15-05-01 16:03

Læs det her:
www.koerekort.dk/dku/faq/index.htm

Kan mit udenlandske kørekort ombyttes i Danmark?
------------------------------------------------
Udenlandske kørekort kan ombyttes i Danmark, hvis de er erhvervet i et land, hvor uddannelseskravene er nogenlunde på højde med de danske krav. Er der tvivl om dette, kan myndighederne kræve, at den pågældende aflægger og består en kontrollerende prøve først.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-01 11:23

> Problemet er nu at jeg ikke har noget MC kørekort (den slags brugte vi
ikke dernede) og ikke helt kan forestille mig at trille rund foran en
kørelære i 17 timer a kr180. er der noget at gøre eller må jeg bare punge
ud ? jeg syntes 6-7000 er meget når jeg egenteligt burde kunne bestå prøven
imorgen...
>

Jeg gav lidt over 8.000 for mit. Det er ikke sikkert at du skal af med så
meget, men noget skal du nok af med. Og pas på teorien. Der er mange
forkrøblede regler i dk. Til teoriprøven, skal man heller ikke "køre" efter
forholdene, (som sikkert er tilfældet i Mozambique, og egentlig også
tilfældet når du kommer ud i den danske trafik) men efter loven, og det er
noget helt andet. En jeg gik til teori og praksis med var en haj på vejen,
men han kunne ikke teorien, og dumpede derfor teorien første gang. Så pas
på.
Desuden skal du nok regne med at en køretime koster tættere på 300 end 200
:)

Christian
GS500

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-01 10:28

> Problemet er nu at jeg ikke har noget MC kørekort (den slags brugte vi
ikke dernede) og ikke helt kan forestille mig at trille rund foran en
kørelære i 17 timer a kr180. er der noget at gøre eller må jeg bare punge
ud ? jeg syntes 6-7000 er meget når jeg egenteligt burde kunne bestå prøven
imorgen...
>
Jeg kan kunne give de andre der har svaret ret. Jeg er selv igang med
kørekort og prisen er omkring 8.000 kr. Desuden er der kun 13 obligatorisk
køretimer.
mvh Susan