/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken sang tænker jeg på?
Fra : morty_dk
Vist : 526 gange
120 point
Dato : 28-02-04 20:13

Jeg har i lang tid ledt efter en sang som jeg ikke har titlen på eller aner hvem der har lavet den. Det er en rocksang som starter med noget klassisk musik og derefter går over i rock. Jeg kan desværre ikke huske teksten, men mener at den var på en "Absolute music" engang i midten af 90'erne..

Ved godt at jeg ikke giver mange ledetråde, men håber nogen kan hjælpe.

Morten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 20:16

Amadeus måske

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 28-02-04 20:20

Thicke - When i get you alone (?)

Ved ik om den er så gammel, og det er nok mere pop´et, men den starter ihvertfald med noget fra mozart. bare en idé.

Men ved oz, at linking park har lavet nogle numre hvor de starter med noget violin musik.
Hvis du kan huske noget af teksten, eller måske videoen, så skriv.

Kommentar
Fra : morty_dk

Dato : 28-02-04 20:44

Nej det er ikke Thinke... Ellers en god sang

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-02-04 21:21

One night in Bangkok ??

Blot et forslag.

MVH

Kommentar
Fra : onkie

Dato : 28-02-04 22:04

kan det väre Queen, bohemian Rhapsody

mvh

Kommentar
Fra : morty_dk

Dato : 28-02-04 22:29

Nej desværre.. Det er hverken queen eller one night in bangkok

Håber der er en der ved det

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 28-02-04 22:36

Hva´med Bitter sweet symphony med The Verve, den er godt nok ikke særlig rockét men mere klassisk hele vejen igennem

Hilsen Valentin

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-02-04 23:05

"Wedding to day" .. med en svensk gruppe
/PG

Kommentar
Fra : babee

Dato : 28-02-04 23:57

er det infernal du tænker på jeg ved ikke lige hvad sangen hedder

Kommentar
Fra : Heiberg

Dato : 01-03-04 19:39

kan det ikke være "bitter sweet symphony" - med The Verve! den starter med et klassisk stykke (stjålet fra rolling stones) og går derefter over i rock!
Heiberg

Kommentar
Fra : morty_dk

Dato : 04-03-04 17:14

Sangen er stadig ikke fundet... smider lige 50 point oveni hatten

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-03-04 17:23

Du skriver: "starter med noget klassisk musik"
Prøv at beskrive. Hvilke instrumenter ?. Lyder som xx ?. (ex kirkemusik, ballet ...)
Prøv også at besvare disse spørgsmål i "rock" nummeret.
Det her er ikk' let !
/PG

Kommentar
Fra : gratefull

Dato : 05-03-04 16:51

hvad med smokie who the f..k is alice?

mvh
gratefull
www.seventheaven.dk

Kommentar
Fra : Hona

Dato : 06-03-04 11:11

Kunne det være Swing Swing med The All-American Rejects

Kommentar
Fra : liquid

Dato : 08-03-04 01:07

Det kunne være Meat Loaf - I'd Lie For You, den findes på Absolut Music 10 og der er da lidt klassisk over starten og der kommer rock senere i den.

Med Venlig Hilsen - Liquid

Kommentar
Fra : Fuddi

Dato : 08-03-04 19:45

Hvad med Prince Igor med The Rapsody Feat. Warren G and Sissel eller Ice got my love med Van - Begge dog ikke særligt rockede.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 10-03-04 20:07

Et bud kunne også være Liquido - Narcotic. Den starter også med et eller andet stille og gå over i noget rock. Den har godt nok ikke været på Absolute Music, men det er et af de numre som jeg også støtte på en dag, som jeg havde hørt før, men ikke vidste hvem var.

Kommentar
Fra : sa_avk

Dato : 14-03-04 15:30

Electric Light Orcestra startede mange af deres numre med "klassisk", kunne det være noget af dét? Jeg kan ikke lige huske nogen af titlerne; men du kan jo f.ex. kontakte biblioteksvagten.
mvh. Anne i Odense

Kommentar
Fra : Sleipstei

Dato : 09-04-04 17:50

Hey kan det være Black box med Right on Time er godt nok ikk så rocket men jeg mener den starter med noget techno og går så over i noget lidt mere pop-rock!!!

Mvh Sleipstei!!

Kommentar
Fra : Sleipstei

Dato : 09-04-04 17:53

Ups klassisk!!!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-07-04 06:28

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-08-04 15:15

Roll over Beethoven med Electric Ligth Orcestra.

Skæbnesymfonien udsat for rock.

MVH
Hanne