/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad F.... er det
Fra : geu
Vist : 387 gange
10 point
Dato : 28-02-04 11:24

Kom lige til og se på http://www.west-import.dk/ Men hvad er det lige en INSUGNINGSFORSTÆRKER BLÅ (Varenr.: 311) gør... Det har jeg lidt svært ved og se.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 20 point
Dato : 28-02-04 11:34

En indsugningsforstærker suger alt det benzin motoren ikke kan nå at forbrænde op i et trykkammer når der kommer overtryk, og det bliver så suget tilbage i motoren igen lige så snart der kommer undertryk.

En indsugningsforstærker giver ikke højere topfart, den gør at scooteren får bedre gas-respons, hvilket giver en lille smule optræk. Det mærkes bedst på små cylindere, da de store somregel plejer at kunne suge det hele, så er det begrænset hvor meget den forstærker.

En insugningsforstærker fungere ved at det benzin at motoren ikke kan nå at forbrænde, bliver suget op i insugnings forstærkeren når der kommer overtryk, og suget tilbage i moteren igen når der kommer undertryk.... så der er faktisk noget om det i skrev med at det måske virker lidt bedre på en 40mm end et 47,6mm fordi et 47,6mm kan nå at
sluge alt benzinet og 40mm ikke gør.... det har også noget at gøre med hvor langt der er mellem indsugning og cyllinderen, det vil sige det vil gøre mere gavn på en ciao, fordi der skal benzinet først igennem krumtapshuset....

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-02-04 12:28

Hvor sætter man den så til???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:11

>>geu
Du skal ikke købe den fra West-Import. Jeg har selv sådan en, og den duer ikke rigtigt. Den gummislange der er på, er så tynd at benzinen ikke rigtigt vil løbe igennem. Køb hellere en fra polini. Slangen er meget tykkere på den.
Og HUSK...........montere indsugningsforstærkeren så tæt på studsen som muligt. Slangen burde helst ikke være længere end 20cm. ellers kan forstærkeren ikke trække benzinen op i sig.

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:12

Du sætter den på ved at bore et hul i studsen og påmontere slagen på studsen med de ting der følger med.

Mordex.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-02-04 16:23

Nu køre jeg i bil så jeg skal ikke købe noget. Kom bare forbi siden og så mig lidt omkring.
Så var det lige jeg ikke kunne se hvad det var til. Jeg er mekaniker men på biler bruger man jo ikke sådan noget.
Kan vel godt sige jeg ikke helt tror på det...

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 28-02-04 16:24

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:29

>>geu
Hvis det er sat op på den rigtige måde, og indstillet korrekt, så virker det sgu.
Det kan godt være at den ikke ser så stor ud, og hvad f..... skulle spdan noget lille lort kunne hjælpe.........ja, en scootermotor er ikke så stor som på en bil, så det er nok. Tro på det

Mordex.