/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Slette billedfiler med æ, ø og å
Fra : anjabr
Vist : 684 gange
60 point
Dato : 27-02-04 23:13

Jeg har scannet nogle billeder ind, som jeg desværre har givet navne med æ og å. Når jeg går ind i filhåndtering, kan jeg hverken åbne filerne eller slette dem (fil kan ikke slettes - filsystemfejl 1026). Er der nogen her, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg får filerne slettet fra min harddisk???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-04 23:16

Giv dem et andet navn og slet dem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-04 23:21

Det kan man jo gører ved at højrerklikke på dem og omdøb Mvh sune

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 28-02-04 00:09

Det har nok ikke noget at gøre med Danske karakterer i filnavnet.

Se denne artikel:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;208082

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 28-02-04 00:49

Jeg vil nu heller ikke mene det har noget med æ,ø og å i filnavnene at gøre, det får og har kun betydning i så tilfælde du påtænker, at uploade billederne til en hjemmeside.

- ikke at jeg ved hvorfor du får den fejlmelding, men giv ikke æ,ø og å skylden for det i hvert fald.

Karina

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 29-02-04 14:03

Jeg kan ikke komme til at omdøbe filen - det har jeg prøvet forlængst, men glemte lige at nævne det i mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 29-02-04 14:08

Jeg bliver desværre ikke klogere af den sti, du har skrevet acronym...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 15:21

Kan du heller ikke trække dem over i spanden?? hvis du højreklikker og fjerner skrivebeskyttelses flueben først Mvh sune

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 29-02-04 21:15

Nej jeg kan ikke trække den over i spanden. Og den var ikke skrivebeskyttet. Det er et par billeder, jeg har scannet ind, og jeg kan altså hverken åbne, omdøbe eller slette dem på trods af, at de ikke er skrivebeskyttede.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 04-03-04 15:04

Hej anjabr

I det gratis program - IrfanView, er der en funktion, hvor man kan ændre filnavne -
både enkeltvis og i et batch-job, hvor enslydende navne erstattes af eget valgt navn -
f.eks. #julen03, hvor # erstattes af løbenumre.

Ellers kan man markere billedet i Stifinder, trykke F2 og ændre tegn/navn.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 00:49

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 21-03-04 21:37

Jamen jeg har jo endnu ikke fået et svar, der virker ...

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 60 point
Dato : 21-03-04 21:42

så skal du såmænd heller ikke lade dig lokke til, at lukke det .... fuldstændig enig. Når man ikke har fået et svar hvorfor skulle man så osse lukke...*G.... så Suno brug du din energi på de 100-vis af spørgsmål hvor spørgeren rent faktisk HAR FÅET et svar... dem er der desværre mange af.

Karina

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 21:53

Undskyld men troede du bare havde glemt det Og ok fnoller lad os slå et fælles slag imod ulukkede spørgsmål
Anjabr prøv lige dette program så
http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=124
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-03-04 22:19

Suno - *GG det orker jeg ikke - der er aaaalt for mange af dem....
men jeg ønsker dig al mulig held og lykke det er helt sikkert....

Jeg kunne jo starte med at lukke det ene jeg har stående åbent.

Karina

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 25-03-04 08:27

Suno, jeg har forsøgt med "dit" program, og det virker fint for mange andre filer - med undtagelse af de to, det drejer sig om... Programmet kan slet ikke finde de to filer, påstår det... Så det er meget mystisk

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 25-03-04 09:38

Hvad gør man iøvrigt med et spørgsmål, som man næsten har opgivet at få et brugbart svar på??? Bør man lukke det eller lade det stå åbent???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 13:05

Altså hvis man føler at det ikke fører til noget at have det stående åbent mere giver man poientne til evt den mest ihærdige eller putter linket til denne side ind i et nyt spørgsmål og putter det ind i forsiden igen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 25-03-04 14:18

Nå, jeg prøver lige at lade den stå lidt endnu...

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 03-06-04 09:10

Problemet var, at filerne var blevet omdøbt, så man kunne gå ud i DOS-prompten og skrive del "filens navn" men erstatte det tegn, der var blevet lavet i stedet for å med en stjerne. Så kunne filerne sagtens blive slettet.

Godkendelse af svar
Fra : anjabr

Dato : 03-06-04 09:13

Tak for svaret Fnollerpige, der dog ikke var svaret på mit spørgsmål - for det kom jeg selv med. Men da jeg ikke kan give mig selv pointene men gerne vil lukke spørgsmålet alligevel, da jeg har svaret, får du pointene for din glimragende kommentar