/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SKift af cylinder i Neos?
Fra : dennisholdt
Vist : 1511 gange
70 point
Dato : 21-04-02 20:02

Jeg har en Yamaha Neos 99 model. Det er en 30'er, hvor alle begrænsninger er fjernet (skive+blindtarm). Men den går stadig kun 55. Jeg har hørt at man skal have sat en 45'er cylinder på for at få den til at køre ca. 70? Jeg ved bare ikke hvordan #**%¤# man gør.
Jeg behøver vel ikke købe nyt topstykke hvis det bare er cylinderen der skal skiftes vel?
Hvor lang tid skal den kørees til`?
Jeg vil gerne vide alt om hvordan man skifter en cylinder...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-04-02 07:22

Hej Dennis

> Jeg har hørt at man skal have sat en 45'er cylinder på for at få den til
> at køre ca. 70? Jeg ved bare ikke hvordan #**%¤# man gør.

Ja ca. 65-70 km/t er rimeligt.

> Jeg behøver vel ikke købe nyt topstykke hvis det bare er cylinderen der
> skal skiftes vel?

Det kommer an på hvilken cylinder du køber.. Du kan f.eks købe en orginal 45
cylinder, som koster det hvide ud af øjene (1000-1500,-) og så skifter man
bare cylinderen.

> Hvor lang tid skal den kørees til`?
300-500km ved lave omdrejninger

> Jeg vil gerne vide alt om hvordan man skifter en cylinder...

Jeg vil foreslå at du tager over til din lokale knallert pusher og får ham
til at skifte den..Så kan du se hvordan han gør det, og selv gøre det næste
gang.!

Mvh Michael

Kommentar
Fra : dennisholdt

Dato : 22-04-02 12:15

Til Michael:

>Du skriver at en original cylinder koster 1000-1500 kr.
Men den jeg har fundet hos polini koster kun 600. Det skulle også være en original cylinder.<

Hvad koster det at få den skiftet hos en forhandler?

Kommentar
Fra : dennisholdt

Dato : 22-04-02 12:16

Da jeg skrev polini , mente jeg altså protuna

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-04-02 11:48

Hos en autoiseret forhandler kan du ikke få den skiftet. Det vil de ikke
gøre.. Hvis du bliver snuppet kan du sige at de har monteret den, og så får
de bøden, så du skal finde en knallert pusher.!

"dennisholdt" <dennisholdt.news@kandu.dk> wrote in message
news:AlRw8.1834$HZ2.93404@news000.worldonline.dk...
> Til Michael:
>
> >Du skriver at en original cylinder koster 1000-1500 kr.
> Men den jeg har fundet hos polini koster kun 600. Det skulle også være
> en original cylinder.<
>
> Hvad koster det at få den skiftet hos en forhandler?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : dennisholdt

Dato : 22-04-02 19:36

men det kan der vel ikke ske noget ved når nu det er en original lovlig 45'er cylinder!?!
Nåh whatever, jeg smækker den sgu bare selv på, det kan vel ikke være så svært...

Kommentar
Fra : Dingse_tp

Dato : 22-04-02 23:35

det er ikke svær at skifte en cylinder men hvis man køber en 45 mm cylinder skal man have en 45 mm topstyk det siger sig selv hus at købe nye pakninger og en størere karburator gerne en 21. 22 giver for meget luft så skal du have et power luft filter eller et expansion kammer............det er vist lidt svært at sætte på altså et expansion kammer....

Kommentar
Fra : dennisholdt

Dato : 23-04-02 12:12

Det er nu ikke en 45 "mm" -cylinder, men en cylinder fra en 45 KNALLERT!

Kommentar
Fra : Doc_mv

Dato : 29-04-02 10:30

Hej der

Du skal skifte cylinder, den der sidder på en lovlig 30'er er med 3 skyllekanaler. sætter du en på fra en 45'er har den 6 kanaler og derfor noget mere trækstyrke og topfart. du skal endvidere skifte topstykket ud. for det er ikke komprimeret nok til at du får noget ud af det. det skal også være fra en neos 45. desuden kan du bruge sylindre og topstykker fra alle følgende modeller: PGO, Yamaha jog, aprillia sr.
Hvis du skal haver det lavet billigst muligt skal du købe en 6 kanals cylinder til jog hos thansen.dk, det er en prisillig cylinder som yder mindst lige så meget som den originale 45' cyl. idet du skal skifte cylinderen kan du komme ud for ( alt efter årgangen på din neos) at der i bunden, ved en af pindboltene sidder en stål indsats så du ikke kan få en 6 kanals cylinder på. du skal dog blot bore det tilsvarende stykke op i cylinderen så det sidder passende. husk at skifte alle pakninger ved cylinder, og når du nu er i gang, så sæt lige et par nye stempelringe i . den nye cylinder skal nok køres til over ca. 100 km. den relative korte tilkørselstid skyldes at du jo ikke sætter nyt stempel i. hvis du sætter nyt stempel i skal du nok køre det hele til over ca. 250 km.
Det var vidst det du er velkommen til at skrive til mig hvis du har yderligere spørgsmål:

Doc_mv@hotmail.com

vh stefan

Kommentar
Fra : Doc_mv

Dato : 29-04-02 10:33

Hej dennis

lige et indlæg til mit svar. den cylinder du kan købe hos thansen koster kun ca. 400 og topstykket kan du få planet ned. det skal planes således at der er ca. 0,7 mm tilbage af kanten. ellers koster et nyt topstykke kun ca 150 - 200.
jeg har både cylinder og topstykke hvis du er interesseret.?? skriv hvis du har lyst..
vh stefan

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 31-05-02 14:48

Ja whatever men T-svansen er noget lort, så hold jer fra det!!!1

Hilsen NRGGuy
Piaggio NRG @ 90 km/t (Kun addroslet)

Kommentar
Fra : Dingse_tp

Dato : 01-06-02 15:53

Jeg har et andet spørgsmål det er om en Aprilia Sonic....
Passer det at når man har pillet skiverne Kobling/Variator så er det en 45 Scooter de siger at det er en 45 cylle der sider som orginal på en sonic det er der for den er så begrænset i hastighed og omdr når den er lovlig....?

Kommentar
Fra : thom1221

Dato : 21-07-02 17:12

Her er en enkel forklaring!
Jeg har selv haft et sådan cylinder på(5-scoter med 6 skyllekanaler). SKiftede kun cylinderet og dysen(dysen:75). Topstykket er ligegyldigt. Den kørte 70km/t. Nu kører jeg med 46 proma cylinder. Det koster næsten det samme. Det er kanon godt - kan ikke få det til at gå istykker. Har endnu ikke skiftet topstykket. kun dyse!
Sådan skifter du cylinder: Tager udstødningen af -> Løsner de 4 møtrikker fra topstykket -> Trækker cylinderet af -> Sætter det nye på(pas på stempelringene) -> SKruer topstykket fast(krydsspænder) -> Sætter udstødningen på -> Skifter dysen til en 75 og starter... Skal måske indstilles i tomgang(skruen til højre). Håber jeg kunne hjælpe!!!

Held og lykke!