/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi 45mm Stempel+Cylinder
Fra : Viktor_PM
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 26-02-04 22:09

Hej alle sammen...

Jeg har lige købt en 45mm cylinder med et stempel, men da jeg ville sætte det på knækkede stempelringen. Så nu har jeg fået et andet stempel med stempelring. Men på det stempel er der en lang risse ned af siden. Men gør det noget, så længe det ikke risser inde i cylinderen, for det glider fint i cylinderen. Og kan den ødelægge selve motorblokken, hvis den kan hvordan sker det så???

Håber i vil hjælpe mig
Hilsen Viktor_PM

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 22:14

Det er ikke godt da noget af kompresionen højst sandsynligt vil smutte ud den vej Det ødelægger nok ikke noget med mindre der kan knække små stykker af som jo så godt kan gøre skade på cyl blok Mvh Sune

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 26-02-04 22:16

Men det er sjællent at der knækker noget af. Men der sker vil ikke noget vil at prøve at sætte det på?

Tak for det hurtige svar...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 22:16

Men man kan da også godt skifte stempelringe det er selvfølgelig ikke godt at bruge en gammel men i et nødstilfælde kan det da lade sig gøre men pas på de knækker let som du jo allerede har oplevet og så skal den lige vende rigtigt så den passer med den lille not der sidder i stempelringsrillen Mvh Sune

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 26-02-04 22:20

Så der sker altså ikke noget ved at sætte den på, bare for at prøve det..?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 26-02-04 22:23

Du må jo prøve husk lige at smøre med lidt olie og husk at få sat ringene ordentligt og ikke noget med vold Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 26-02-04 22:26

Tak for svaret Sunowich. Jeg prøver det imorgen. Og så skriver jeg lige på dette spørgsmål, hvordan det er gået....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 22:29

Det bare ok

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-04 22:33

Jeg kan godt se spørgsmålet er lukket, men:
Nu syntes jeg da ikke det er smart at prøve et ridset stempel, hvis man har et den har kørt med som er i orden, det er da let at udskifte hele stempelet. Og det der tager mest tid er da monteringen af alt det andet.
Cylinderen har bedst af at køre med det stempel som den kørte med før, da de er slidt sammen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 00:38

Palle hvem siger også det er smart jeg opfordrer jo til at ta en ring fra det med ridsen og sætte over i det der er i orden bortset fra den knækkede ring