/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reparationen af havefræser
Fra : phaero
Vist : 755 gange
20 point
Dato : 21-04-02 17:08

Jeg leder efter tegninger over en havefræser model De Luxe 78 - jeg skal skifte/rens en ventil der er groet fast - er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan noget!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-04-02 18:11

On Sun, 21 Apr 2002 15:08:13 GMT, "phaero" <phaero.news@kandu.dk>
wrote:

>til andre mapper på andre drev.

???

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk
*** Det er bedre at have jord under neglene end jord i hovedet ***

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-04-02 19:57

phaero skrev:

> Jeg leder efter tegninger over en havefræser model De Luxe 78 - jeg
> skal skifte/rens en ventil der er groet fast - er der nogen der ved
> hvor jeg kan finde sådan noget!!til
> andre mapper på andre drev.

Sikker på den er groet fast? Jeg kan guide dig igennem en evt. rep af
fræseren.

--
Mvh.
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Accepteret svar
Fra : lark

Modtaget 20 point
Dato : 27-04-02 07:17

Til phaero
Jeg formoder det er ventilen i topstykket du hentyder til.
En lille genvej der ofte virker til at få en ventil løs, der skyldes at motoren ikke har været startet i lang tid er: afmonter tændrør , kør stemplet i bundstilling og hæld alm. motorolie ned i cylinderen [ca 1 dl].
Afmonter luftfilter, og hæld ca 2 cl benzin i indsugningshullet.
Monter så tændrør.
Træk i startsnor.
Starter den ikke må du rense tændrør da den er smurt ind i olie.
Prøv at starte igen, hvis ikke så rens tændrør igen osv.
Håber at du har held med det.

Godkendelse af svar
Fra : phaero

Dato : 27-04-02 13:27

Tak for svaret lark. Jeg måtte skille hele motoren ad, men fik det løst til sidste!!

Kommentar
Fra : phaero

Dato : 27-04-02 13:31

"Henning Lund" skrev d. 21-04-02 19:57 dette indlæg :
> phaero skrev:
>
> > Jeg leder efter tegninger over en havefræser model De Luxe 78 - jeg
> > skal skifte/rens en ventil der er groet fast - er der nogen der ved
> > hvor jeg kan finde sådan noget!!til
> > andre mapper på andre drev.
>
> Sikker på den er groet fast? Jeg kan guide dig igennem en evt. rep af
> fræseren.
>
> --
> Mvh.
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/

Jeg takker for tilbudet - undskyld at det tog så langt tid at svarer, men jeg har haft PC problemer! Jeg har imidlertid fået "synderen" løsnet ,og derefter renset og på plads igen, så nu skulle det køre - det håber jeg ihvetfald!