/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvad hedder de ??
Fra : basil28
Vist : 1183 gange
50 point
Dato : 25-02-04 18:12

hej jeg mangler navnet på nogle specielle topnøgler.. de er stjerneformede med 12 kanter, er identiske med almindelige, men som sagt bare med 12 LIGE kanter, så torx er udelukket... et navn og gerne et sted hvor man kan købe dem... har prøvet thansen, harald nyb. bauhaus, høyer autodele, ............

på forhånd tak

p.s skal bruges til at skille en nissan sunny 1,6 årgang 89 ad med... og de er placeret i motoren... har hørt de er ret almindelige i japanske biler

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 25-02-04 18:30

Hej Jeg går ud fra det er XZN-skruer. Du kan købe værktøjet hos BILTEMA
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-02-04 18:33

Vare nummer hos BILTEMA 10-973 side 152 i ders katalog.
adresser kan du finde på www.biltema.dk
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-02-04 19:25

tæt på ... bortset fra at de skal omkrænse bolten altså køre udvendigt... har hørt fra en mekaniker at de nogen gange bliver kaldt stjernetoppe ????

beklager den detalje manglede

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 19:34
Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-02-04 19:43

nop sune... der har jeg været de har kun torx.... ville være fedt hvis man kunne vedhæfte et billede... men lad mig tegne et billede for jer... tag en alm. bolt, den er sekskantet... med flade lige sider... den her bolt er magen til, bare med dobbelt så mange flade sider.. deraf navnet stjerne...

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-02-04 20:09

skruen hedder en tolvtandsskrue og bitsne hedder som benjamin helt rigtigt skrev XZN skal være udvendige... biltema ha dem i et sæt med 140 andre ting jeg har i forvejen.

hmm......

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-02-04 20:22

Er det sådan nogle her?

http://www.thread-rite.com/sps_bolts/12point.htm

mvh Berpox

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-02-04 23:06

jeps... og det jeg leder efter er så dem til at skrue dem af med..... som benjamin skrev hedder de xzn bits... men har ikke kunnet finde dem nogen steder endnu.. så links, telefonnumre eller lignende modtages glædeligt...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-02-04 23:50

Hej,
Tillad et lille pip fra en ikke mekaniker. De bolte som sidder i din Nissan er vel ikke 'stræk-bolte' (mener at de hedder sådan) for så kan de kun skrues i EEN gang altså ikke genbruges . . . det var bare det, god arbejdslyst!

mvh ole

Godkendelse af svar
Fra : basil28

Dato : 26-02-04 16:35

Tak for svaret Benjamin

de er nu købt...