/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Medion 6190 scanner
Fra : Helvig
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 25-02-04 13:58

Jeg købte en Medion 6190 scanner i december, og installerede den til min 1,3G pc 512Mb DDR ram med ME installerede. Den virkede perfekt, men efter jeg installerede XP, virker den ikke korrekt mere. Den kan godt lave en prescan, men når den skal lave, den endelige scanning, stopper den mens den scanner. Det kan være 15%, 26%, 78% eller ligende, der er ikke sytem i hvornår den stopper. Der er en skive med scanneren, hvor der er en XPdriver, men det virker som ovenstående. Jeg har også prøvet at downloade en XP driver, fra Medions hjemmeside. Er der nogen der har en løsning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 14:01

Var scanneren tilsluttet da du skiftede operativsystem?

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 25-02-04 14:09

Ja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 14:12

Kort og præcist
Scanneren må ikke være koblet på når du installerer xp
Har du formateret før du installerede eller har du installeret oveni.
Kom lige selv med nogle oplysninger om hvad du har gjort.

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 25-02-04 14:16

Jeg havde scanneren tilsluttet, og al den anden hardvare (kortlæser, printer) og jeg installerede oveni

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 14:20

Ja så er din fejl sandsynligvis at du får driverkonflikt.
Fjern scannertilslutningen og afinstaller softwaren.
Sluk komputeren (ikke genstart)
Sæt scanneren i og tænd komputeren.
Så vil xp finde en ny hardware (scanneren) og nu kan du installere den rent.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 14:37

Hvis de andre ting også driller skal de også fjernes og geninstalleres på samme måde.

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 25-02-04 15:06

Alt andet virker som det skal.
Jeg prøver dit forslag og vender tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 15:11

OK