/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Behandling i Tyskland for MCS?
Fra : jettelund
Vist : 1230 gange
50 point
Dato : 25-02-04 13:24

Er der nogen som har forsøgt behandling på det tyske hospital i Bredstadt for MCS?
hilsen jette

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-02-04 14:46

Desværre nej, men jeg skal spørge omkring.
Frieda
Tyskland

Kommentar
Fra : hannethorupkoudal

Dato : 14-03-04 10:28

Desværre nej, men jeg er meget interesseret i at høre, hvad sådan en behandling går ud på. Overlæge Søren Vesterhauge, Rigshospitalets ØNH-afd., mener ikke, at der findes nogen behandling. Men en fullface maske kan være en stor hjælp, især når man skal med tog og bus og andre steder, hvor folk færdes med megen parfume, hårlak osv.
Mange hilsner Hanne

Kommentar
Fra : jettelund

Dato : 14-03-04 10:47

hej
jeg har allerede maske som det kunne ses i tv i go aften danmark d. 11 marts 2004 behandlingen i tyskland skulle virke men jeg ville bare gerne høre om der var nogen der havde været der ....før mig....hilsen jette

Kommentar
Fra : hannethorupkoudal

Dato : 14-03-04 11:26

Hej
Hvad gør behandlingen ud på i Bredstadt?
Hanne

Kommentar
Fra : jettelund

Dato : 14-03-04 16:09

man diagnosticerer, afgifter, stabilieserer vitamin og mineralbalancen og får lavet en spec. designet vacc. til hver enkelt ting man ikke tåler.hilsen jette

Kommentar
Fra : hannethorupkoudal

Dato : 14-03-04 16:43

Hvordan kommer man som dansker i kontakt med Fachkrankenhaus Bredtsted nord for Husum. Jeg kan se at den ansvarshavende læge er Dr. Eberhard Schwarz. Bliver du henvist af det danske behandlingssystem og tilbydes beh. på sygesikringens regning, eller kommer du som privatpatient og skal have mange kr. på lommen for at få hjælp. Hvor lang er ventetiden? Diagnosticering, afgiftning, vitaminer og mineraler lyder ganske uskadeligt og måske endda virksomt, men vaccinationen er jeg lidt mere skeptisk overfor, eftersom det også vides at visse vacciner f.eks. i England til Golf-krigssoldater, har fremkaldt Golfkrigssyndrom - også hos soldater, der aldrig kom til Golfen. Jeg synes ,det er en meget spændende mulighed, fordi der ikke findes behandlingstilbud i Danmark. Jeg blev selv diagnosticeret med CFS i 2000 af Henrik Isager, bekræftet i 2003 af Marianne Orholm, Helsingør Sygehus, og ovl. Søren Vesterhauge, Rigshospitalet stillede min MCS-diagnose også i 2003. Jeg fortsætter hos Marianne Orholm med halvårlige kontroller netop for at få at vide, hvis man finder behandlings-muligheder for CFS/MCS i udlandet, således at jeg kan være blandt dem, der får behandling, så snart den findes. Jeg synes, det er meget vigtigt, at vi ikke opgiver håbet om, at der en dag findes en årsag og en behandling til vores sygdom også. Vi får stadig en dårligere behandling i det offentlige sundhedssystem end andre patientgrupper, og det er ikke rimeligt. Helst skal man selv vide, hvad det er man fejler, ellers bliver diagnosen i de fleste tilfælde ikke stillet. For mig tog det kun 15 år at få stillet diagnosen CFS, selv om jeg selv var klar over det 8 år tidligere, men de 7 år gik med, at min egen læge ikke mente, at CFS fandtes. Senere fik jeg så på Hillerød Sygehus at vide at MCS ikke fandtes, men ovl. Søren Vesterhauge mente, at de i Hillerød ikke havde læst Miljøstyrelsens bekendtgørelse: http://www.mst.dk/udgiv/publikationer/2002/87-7972-382-9/html/
Når jeg fik stillet diagnosen er det nok fordi jeg selv er lægesekretær og har forprøven til medicinstudiet som mit tilvalg til min historikeruddannelse, samtidig har jeg en hospitalslaborantuddannelse, så jeg havde alle muligheder for at læse mig til, hvad det var for noget mærkeligt noget, der foregik i min krop. Det er trist for dem, som bare giver op, fordi de har det for dårligt eller har svært ved at finde informationer om vores sygdomme (CFS's hjemmesiden hedder ME/CFS).
Jeg hører til dem, der mener, at der er en klar sammenhæng mellem MCS og CFS, fordi jeg udviklede begge dele samtidig og samtidig med et forhøjet stofskifte, der medførte fjernelse af skjoldbruskkirtlen og samtidig en mangel på IgA, et af kroppens immunglobuliner. Hvorfor skulle en hidtil rask person samtidig udvikle så mange sygdomme på en gang? Det er mere logisk, at der er en sammenhæng mellem problemerne, og det eneste der er gået forud er en virusinfektion med Epstein Barr virus (kyssesyge/mononukleose) og almindelige miljøpåvirkninger.
Hanne

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-10-04 22:47

Husk lige at lukke, hvis du synes, du har fået et svar!
Frieda

Kommentar
Fra : hannethorupkoudal

Dato : 09-10-04 11:09

Hvordan lukke? Jeg har fået et svar, men ved ikke, hvordan man lukker!

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 10-08-06 16:37

du acceptere bare et svar, så lukker man.